הצניחה נמשכת: המסחר בוול סטריט ננעל בירידות של עד 4%

אם היו כאלו שחשבו כי ירידות השערים החדות בהן ננעל המסחר בסוף השבוע ברחבי העולם היו עניין חד פעמי, הרי שהיום גם הם כבר מבינים כי מדובר באירוע חמור הרבה יותר. בורסות העולם פתחו היום את שבוע המסחר על רקע ירידות השערים החדות בהן ננעל המסחר בטרם הסופ"ש, והצבע האדום המשיך לשלוט במסכים ברחבי העולם.

אתמול, כזכור, ניסה הממשל הסיני לבלום מעט את המפולת – והתיר לראשונה לקרנות הפנסיה במדינה להשקיע עד 30% מסך הכספים המנוהלים בהן בבורסה, השקעה אשר הייהת אסורה על פי חוק עד אתמול. ההערכה היא כי כעת יוזרמו לשוק המניות הסיני סכומי כסף אדירים, והממשל מקווה כי צעד זה ישיב את אמון המשקיעים וימתן את הצניחה המתמשכת בבורסה המקומית.

אך לפחות בינתיים, כאמור, נראה כי השבת אמון המשקיעים עדיין רחוקה, והירידות החדות בבורסה המקומית נמשכו כשהבורסה בשנגחאי המשיכה לצנוח גם היום – ואיבדה מעל 5% מערכה. ירידות השערים משפיעות, כאמור, על כל השווקים בעולם: מדד הניקיי היפני נחלש היום ב-4.6%, וגםו בורסות אירופה קרסו. את הירידה המשמעותית ביותר ספגה היום הבורסה בפריז, שם צנח מדד הקא"ק 40 והשיל 5.4% מערכו. גם מדד הדאקס הגרמני צנח ונחלש ב-4.7%, וכמוהו גם הבורסה בבריטניה.

צילום: thinkstockphotos

אך הטלטלה הרצינית ביותר נרשמה היום בוול סטריט, שם נפתח המסחר בסערה ובירידות שערים חדות, כשמדד הנאסד"ק אף צנח למעלה מ-8%. אך בהמשך הירידות התמתנו עד לכדע ירידות נמועות מ-1%. אך לקראת נעילת המסחר שהו המדדים להיסחר בירידות חדות, ועם סיום המסחר מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-3.6%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-3.9% ומדד הנאסד"ק איבד 3.8% מערכו בלבד.

בגזרת המניות בלטו היום מניות הטכנולוגיה. בשעות הראשונות למסחר צנחו מניות חברות העקנ המובילות בתחו, בעיקר על רקע חששות המשקיעים ממעורבותן של החברות בשוק הסיני. אך יד ביד עם התמתנות הירידות במדדים, כך נרשם גם במניות החברות. עם נעילת המסחר מניית אפל נחלשה ב-2.1% (זאת לאחר שכבר טיפסה בלמעלה מ-2%), מניית גוגל צנחה ב-3.7% ומניית חברת פייסבוק השילה 4.1% מערכה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן