הצניחה נעצרה: הדולר התחזק ב-0.3%; היציג – 3.642 שקלים

האם הדולר מתחיל לשנות כיוון? המטבע האמריקאי בלם את נפילתו מהשבועות האחרונים, טיפס ב-0.3% ושערו היציג נקבע היום על 3.642 שקלים. היורו התחזק גם הוא מול המטבע המקומי, ושערו היציג נקבע על 4.839 שקלים.

"למרות ששער הדולר-שקל לא מצליח להתייצב מעל 3.7 שקלים, הוא גם אינו יורד באופן משמעותי מתחת לרף זה", טוען ד"ר גדעון בן-נון, מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות. "בנוסף, השבוע ראינו כי התנהגות הצמד תואמת את התנהגות הדולר מול היורו, מתאם שחזר להתחזק לאחר הפעולות של בנק ישראל ו"התנקות" השוק מגורמים ספקולנטים".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"עם המשך ההתדרדרות באירופה וההתאוששות של כלכלת ארה״ב והדולר, אנו צופים כי גם השקל יפעל בהתאם וימשיך להילחש מול הדולר", ממשיך בן נון, "מעבר לפיחות שכבר נוצר בעקבות ההתערבות של בנק ישראל".

צילום: רויטרס

"לאחר חודשים רבים בהם שוק העבודה הפרטי ספג ירידה בפעילות העסקית, נתוני האבטלה לחודש אפריל הראו כי כושר הספיגה כבר מוצה", הוסיף בן נון. "האבטלה עלתה ל־6.9% באפריל, עלייה של 0.1% ביחס למרץ. כמובן ששינוי בודד אינו מעיד על מגמה, אך זהו אינדיקטור נוסף שמצטרף לנתונים חלשים נוספים מהכלכלה (ובכפוף לחוסר האמון שיש בשיטת מדידת רמת האבטלה)".

"רוב המדדים הכלכליים בפברואר־אפריל נחלשו", סיכם בן נון. "ירידה מתונה נרשמה ביבוא הסחורות, בייצור התעשייתי, במדדי הפדיון לענפי המשק ובמספר לינות התיירים. מנגד נרשמה עליה מרשימה בייצוא. יצוא הסחורות עלה בפברואר־אפריל ב-8.1%. עלייה בולטת במיוחד נרשמה ביצוא תעשיית ההייטק שעלה ב 17.7%. השבוע מצטרפות גזירות כלכליות חדשות בדמות מסים עקיפים: העלאת המע״מ ל־ 18% והתייקרות הדלק". לאור זאת, הותיר בן נון את צפי רצועת המסחר לטווח הקצר בינוני על תחום של 3.6-3.8 שקלים לדולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן