הצעצוע של האלפיון העליון – מעלית פרטית למכונית

במארס האחרון, המועמד לנשיאות מיט רומני מצא את עצמו במצב מוזר השמור למתי מעט: תוכניות המתאר לשיפוץ בית החוף (שווי: 12 מיליון דולר) שלו בלה-ג'ולה,קליפורניה, דלפו לתקשורת ונפוצו ברשת. שום דבר בתוכניות – כולל תוספת הקמ"ר ורבע למרתף או המקלחת החצרית – לא לכד את דמיונם של הקוראים כמו הגראז' הרב-מפלסי, עם החידוש הכי מבוקש לאקזוטיקת המגורים בת ימינו: מעלית למכונית.

מושל מסצ'וסטס לשעבר, ששוויו לפי הערכות פורבס 230 מיליון דולר, משך ביקורת רבה כלפיו בשל הפינוק הראוותני של המתקן, אבל הוא לא בעל הבית הראשון שהתקין אותו אצלו. "זה לא משהו נפוץ בבתים, אבל התפוצה שלו צומחת בתדירות גבוה", מספר בראד דייויס, בעלי אמריקן קוסטום ליפט שבאסקונדידו, קליפורניה – החברה המייצרת את 'פאנטום פארק', המעלית שרומני בחר לו. "יש לנו 19 הזמנות כרגע; לפני כן היו לנו 2-3 הזמנות בחודש". החברה התקינה את ה'פאנטום פארקים' בארמונותיהם של מיליארדרים וסלבריטאי איי-ליסט שונים, אם כי במקרה של רומני, "הכל בהולד כרגע, והוא מחכה עד אחרי הבחירות", מציין דייויס, ובסביבתו של רומני מאשרים.

דגם פאנטום פארק בסיסי עולה 42 אלף דולר, פלוס התקנה שמוסיפה משהו כמו 13 אלף לחשבון. דגמים לפי בקשתך – נגיד, כאלה בהם המפלס העליון משתלב עם סביבת יער-העד בה הוא הוא שוכן – עלולים לעלות הרבה יותר. כמו כל מה שמעצבים לעשירים והמפורסמים בתחום הנדל"ן, דיוויס וצוותו לא מסגירים עסקאות כדי להגן על הזהות והפרטיות של לקוחותיהם; אבל הם כן מספרים שפרויקטים כללו דברים כמו מעלית מכוסת דשא לאיחסון סירה המשוקעת בחצר האחורית, סדרת מעליות לגרירת משאיות- קייטרינג אל פתחו של אולם נשפים בגודל 17,000 מ"ר, מעליות מוחבאות תחת בריכות שחיה שעולות עם ניקוז המים מתוכה ועוד כהנה וכהנה. "עשינו אחת לשחקן אן.בי.איי וזה אפילו לא היה למכונית שלו. זה היה לשולחן הסנוקר שלו, שיעלה לחדר המשפחה שלו כל פעם שבא לו לשחק", מגחך דייויס.

דיוויס התקין את המעלית התת קרקעית הראשונה שלו באספן, קולרדו, ב-200, ומאז ההזמנות רק הולכות וגוברות. עניין של מפה לאוזן. מבחינת ערך נדל"ני לא מדובר בתוספת משתלמת: היא מחזירה שיעור ממוצע צנוע של כ-52% משוויה. אך ערכה נמדד ב"גורם הוואו" שלה, המבטיח תשומת לב ומסייע בשיווק הנכס. בכלל, הערך המרכזי של מעלית כזו הוא בעיקר עבור אספני מכוניות. לטום גונזלס, ממייסדי "קומרס וואן", למשל, יש גראז' דו מפלסי כזה ששטחו 4 קמ"ר, עלות בנייתו 6 מיליון דולר ועלות הפעלה בודדת שלו בחשבון החשמל היא 25 דולר. 

ולא רק החוף המערבי על בניתו רחבת הידיים הוא הטריטוריה הטבעית למעליות האלו: זה מכבר עוצבה המעלית הראשונה לבניין דירות בניו-יורק. המעלית למכוניות בבניין היוקרה הזה, בווסט ווילג', מצוידת במנגנון זיהוי למכוניות הדיירים, ובין הרוכשים עלה גם שמה של הכוכבת ניקול קידמן. בקרוב אצלכם?

צילום: dornob.com

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן