הצעת חוק: הורה מפרנס יוכל לצאת מוקדם יותר מהעבודה פעם בשבוע

ח"כ איתן כבל פרסם הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו כי בכוונתו להגיש בשבוע הבא הצעת חוק, אותה הוא מכנה, "חוק זמן איכות משפחתי". על פי ההצעה יוכל הורה לילדים עד גיל 6 שנחשב למפרנס העיקרי בבית לצאת יום אחד בשבוע לאחר 8 שעות עבודה על מנת להיות עם ילדיו. 

בסטטוס שפרסם כתב ח"כ כבל: "בשנים האחרונות עלה ממוצע שעות העבודה בצורה דרמטית, ובאופן טבעי פגע בזמן האיכות המשפחתי של הורים עם ילדיהם. ברוב המקרים נוצר מצב שמרבית נטל גידול הילדים נופל על אחד מבני הזוג (על פי הנתונים – לרוב מדובר באישה) ובן הזוג השני הנושא בנטל הפרנסה העיקרי הופך להיות "הורה של סופי שבוע". אין צורך להכביר מילים על חשיבות הזמן שבו הורה מבלה עם ילדיו, הן מבחינת הילד והן מבחינת ההורה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כבל הוסיף כי, "החברה שלנו נקלעה למצב אבסורדי לפיו רק כשההורים מתגרשים מתאפשרת לכל אחד מבני הזוג בתורו יציאה מוקדמת ממקום העבודה על מנת להיות עם הילדים. הדובר שלי, דניאל הרוש, שהוא הורה צעיר בעצמו, העלה רעיון להצעת חוק שתאפשר להורה שהוא המפרנס העיקרי לבלות עם ילדיו גם באמצע השבוע". 

לדבריו, "ההצעה תשנה את חלוקת הנטל בבית, וכמובן שתביא לשינוי מהותי לטובה מבחינת הילדים. אין צורך לחכות עד שבני זוג יתגרשו כדי לאפשר להם להקדיש זמן חשוב לילדיהם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן