הקלה לנהגים בכביש 4: נתיב נסיעה שלישי בין ראשל"צ ולאשדוד

בשורה טובה לנהגים: נתיב נסיעה שלישי נפתח הבוקר בין ראשון לציון לאשדוד. שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי נתיב הנסיעה הנוסף, שנפתח בקטע שבין מחלף חולות למחלף אשדוד, בשני הכיוונים – יקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בכביש 4 ויחסוך לנהגים זמן נסיעה בכביש.

בקטע הכביש החדש, שאורכו כ-20 קילומטר, נוסעים מדי יום למעלה מ-100 אלף כלי רכב, כ-7,500 כלי רכב בשעת השיא ומספר רב של משאיות המובילות מטענים שונים לנמל אשדוד. "מדובר באחד מעורקי התנועה העמוסים ביותר בישראל, שיקל על גודש התנועה בין ראשון לציון לאשדוד", אמר כץ.

כץ ציין כי הרחבת כביש 4 והשדרוג נועדו בין השאר להגביר את הנגישות לנמל אשדוד כשער של ישראל לעולם, אליו יצטרפו בקרוב גם כביש 41 וכביש 7, המשודרגים בימים אלה ויאפשרו חיבור מהיר נוסף בין נמל אשדוד לכביש 6.


צילום: מתוך ויקיפדיה

"שדרוג כבישי הרוחב באזור והגברת התחרות בנמלים ובכללם נמל אשדוד משתלבים היטב בתוכניות ובחזון משרד התחבורה והתוצאות ישפיעו באופן ישיר על כל משק ובית בישראל", הוסיף כץ.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס הוסיף כי לצד החשיבות הרבה של הוספת נתיב שלישי להקלה על הגודש, "לפרויקט גם תרומה לחוסן האסטרטגי של המדינה ומוכנותה לרעידת אדמה. לאורך הכביש חודשו שלושה גשרים – פלמחים, שורק וגשר הרכבת ושופרה עמידותם בפני רעידת אדמה אפשרית".

במשרד התחבורה ובחברת נתיבי ישראל מציינים כי הכביש החדש יגדיל באופן משמעותי קיבולת כלי הרכב ואת רמת הבטיחות, בין היתר בזכות התאורה שהוצבה לאורך כל הכביש, השוליים הרחבים, מעקות הבטיחות והמפרדה הקשיחה שנבנתה בין המסלולים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן