הקרב על תקציב הבטחון החל: הקבינט דן בקיצוץ 4 מיליארד שקל

הבוקר יגיע הקרב על תקציב הבטחון לשיאו. בצל המחאה החברתית שחזרה אמש לרחובות יקיימו הבוקר שרי הקבינט ישיבה בה יוחלט האם לקצץ מיליארדי שקלים מתקציב משרד הבטחון לשנתיים הקרובות. בכירי מערכת הבטחון צפויים להציג לשרים נימוקים מדוע אסור לבצע את הקיצוץ, ביניהם כי הקיצוץ ייפגע במוכנות ישראל למלחמה הבאה, ואילו האוצר מתעקש כי אם לא יקוצץ תקציב הבטחון יוטלו גזירות נוספות על הציבור. 

שר האוצר יאיר לפיד ייפגש הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ וינסה לשכנע אותם לקצץ 4 מיליארד שקל מתקציב הבטחון לשנים 2013-2014. בראיון שקיים בסוף השבוע בערוץ 10 אמר לפיד כי "במערכת הבטחון מבינים שאין ברירה וגם היא תצטרך לקצץ". על פי דיווח בגלי צה"ל המגעים בין משרדי הבטחון והאוצר התקיימו עד כה באווירה טובה, אולם להערכת מקרובים לשיחות, זה לא מספיק כדי להעביר את הקיצוץ. 

בראיוןלגלי צה"ל הבוקר אמר ח"ח עופר שלח ממפלגתו של לפיד יש עתיד: "מי שלא עשה את הדברים האלה בשנתיים הקודמות לא יכול לבוא עכשיו ולהגיד שאי אפשר לקצץ, כי מדובר בדחוף ולא בחשוב". 

צילום: רויטרס

בשבוע שעבר אישרה הוועדה לשוויון בנטל קיצור של שירות החובה בצה"ל לשנתיים ושמונה חודשים. לאחר האישור אמר לפיד: ""מדיוני הוועדה לשוויון בנטל אושר כי שירות החובה בצה"ל יקוצר לשנתיים ושמונה חודשים החל משנת 2015. זה חלק מהיסטוריה בהתהוות".

במסגרת הצעת התקציב של משרד האוצר,תוקם ועדה מיוחדת של משרד האוצר ומשרדי הבטחון שיפקחו על העברת הכספים לצה"ל. הקפאת התקציב מותנית בהכרזת מלחמה של ישראל על שכנותיה הערביות.

בנוסף האוצר דורש הגדלת מכסות הגיוס של חרדים לצה"ל והקטנת הקצבאות לנכי צה"ל במסגרת יישום מסקנות וועדת גורן שקבעה כי הנכים נהנים ממענק שיקום הגדול פי 4 מקצבאות הנכות של הביטוח הלאומי. החיסכון מביצוע הקיצוצים יהיה כ-100 מיליון שקל.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן