הקריסה הגדולה: עידן עופר הפסיד 612 מיליון שקל בשל דברי לפיד

הבורסה היום ננעלה בעליות אך מניית החברה לישראל, מנייה גדולה ויציבה, צנחה היום בשיעור חדש של 5.9% בעקבות דבריו של שר האוצר. ההכרזה הלוחמנית של לפיד על עסקת כיל-פוטאש ועל כוונתיו לעתיד גבו מעידן עופר מחיר כבד, כך עולה ממדד הטייקונים היומי של פורבס, אשר בוחן את השינוי בהונם של עשירי ישראל מדי יום.

כמה כבד? מסתבר שהתבטאות חד משמעית של האוצר בנושא עלתה לעידן עופר 612 מיליון שקל ביום אחד. "משאבי הטבע של מדינת ישראל הם נכס ציבורי, והציבור הישראלי הוא הראשון שצריך להינות מהם", הוסיף לפיד ושלח את המניה דקות ספורות לאחר מכן לצניחה חסרת תקדים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עם כן, המפסיד הגדול של היום היה עידן עופר ואחריו, בהפרש עצום עמד אליעזר פישמן אשר הפסיד 38.3 מיליון שקל עם ירידה של 2.5% במניית כלכלית ירושלים. רמי לוי אשר הודיע היום כי הוסיף לשורות דירקטוריון החברה שלו את חברת הכנסת לשעבר דליה איציק הפסיד היום על הנייר 11.5 מיליון שקל עם ירידת ערך במנייתו של 0.9%.

עידן עופר | צילום: רויטרס

בצד המנצחים, נמצא מיקי פדרמן שרושם יום מוצלח למדי ורווח יומי של 143 מיליון שקל לאחר שמניית החברה טסה ב-5% כלפי מעלה. יו"ר קבוצת עזריאלי, דוד עזריאלי, הוסיף היום על הנייר 103 מיליון שקל כאשר המנייה רשמה גידול היום במהלך המסחר של 1.2%. יצחק תשובה, שרי אריסון ושאול אלוביץ' נמצאים גם הם בחמישיית המרווחים היומיים של מדד הטייקונים כשהרוויחו עשרות מיליוני שקלים. 

דד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן