הקשיבו לעובדים: כך תצעידו את העסק שלכם להצלחה בעידן המודרני

בעולם המודרני חברות מנסות לשנות עצמן כך שיוכלו למשוך ולהחזיק עובדים כישרוניים וכך שיוכלו להמשיך ולשגשג גם בעתיד. שינויים הם עניין הכרחי עבור כל חברה המעוניינת לשרוד לאורך זמן. קבלו 5 תכונות שכל עסק חפץ חיים יהיה חייב חייב לאמץ: 

תמיכה בעבודה גמישה

גמישות משמעה לאפשר לעובדים לעבוד מתי שהם רוצים מהיכן שהם רוצים. כבר היום, זוהי דרישה מקובלת, אך בשנים הקרובות זה יהפוך לסטנדרט. לא רק שעובדים מעדיפים שהחברות בהן הם עובדים יאפשרו עבודה גמישה, אלא שמחפשי עבודה בוחנים את פרמטר הגמישות כאשר הם מחפשים מקום עבודה עתידי.

התנהלות כמו חברה קטנה

התרגלנו לחשוב שעבודה בחברה גדולה משמעה גם ביטחון תעסוקתי רב יותר, אך כיום זה כבר לא המצב. אם החברות הגדולות רוצות להמשיך לשרוד, הן יצטרכו ללמוד להתנהל כמו חברות קטנות. זה אומר לנוע מהר יותר, להעצים את העובדים, לשנות את צורת הניהול, להפטר מחוקים ותהליכים מיותרים ולקחת קצת סיכונים.

אין סיבה שייקח שנתיים לפתח טכנולוגיה חדשה, או שנה לפתח אסטרטגיה. העולם נע כיום הרבה יותר מהר מבעבר, אך חלק מהחברות עדיין מתנהלות כפי שהתנהלו בשנות ה-80. הכתובת נמצאת על הקיר- אם הרבה מהחברות האלה לא יהיו קיימות בעוד 5-10 שנים, אל לנו להיות מופתעים.

הפתרונות נמצאים אצל העובדים. הקשיבו להם | תמונה: שאטרסטוק

לתעדף רצון על פני צורך

חשבתם פעם למה אתם עובדים בחברה מסוימת, או למה העובדים שלכם עובדים דווקא בחברה שלכם? האם זה בגלל שהם רוצים או בגלל שהם חייבים? כיום רבים עובדים במשרות שהם אינם מרוצים מהן רק כיוון שהם צריכים את הכסף, אך דפוס זה הולך ונעלם. יותר ויותר עובדים מתעדפים פרמטרים של משמעות ועניין בעבודה על פני הכנסה. עובדים צריכים לרצות לעבוד אצלכם, גם אם לא הייתם משלמים להם. חברות העתיד צריכות ליצור אווירה שתגרום לאנשים לעבוד כי הם רוצים ולא כי הם חייבים.

התמקדות בקול של העובדים והלקוחות

הודות לטכנולוגיה, עובדים יכולים היום להשמיע את קולם בתוך ומחוץ לחברה. הם יכולים להביע רעיונות, תסכולים, פידבקים, וחששות, אך אם אף אחד לא מקשיב, אין לכך משמעות. בעבר, חברות ציפו מעובדיהן להיות שקטים- לבצע את עבודתם וזהו. היום, חברות הן אורגניזם חיי ונושם שחייב לשמוע את קולם של העובדים (והלקוחות) ולהגיב בהתאם.

הסתגלות לשינויים

בעבר שינוי היה דבר הרבה יותר איטי. היה לוקח שנים רבות למשהו חדש לקרום עור וגידים והחברות, בהתאם לקחו את הזמן כדי להסתגל. היום, חברות שלא מסתגלות מהר מוצאות עצמן מחוץ למשחק. שינויים מתרחשים כיום בקצב הולך וגובר וחברות שלא רגילות לזה, לא מצליחות להסתגל. לכן כל כך חשוב להיות קשובים לעובדים ולאינפורמציה כל הזמן, דרך כל ערוצי התקשורת האפשריים. אלה האנשים שיעזרו לפתור בעיות ולזהות הזדמנויות, לא המנהלים שלכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן