הרבה יותר ממשחקים: החברה האמריקאית שמסייעת להילחם בבעיות חברתיות וסביבתיות בהונדורס

ב-2009, שני אחים אמריקאים עם יכולות יוצאות דופן, תוך סיכון עתיד מזהיר, יצרו השקעה חברתית המותאמת בצורה ייחודית כדי לסייע לתושביה של אחת המדינות עם האתגרים הקשים ביותר ביבשת האמריקאית, הונדורס. לחברת משחקי העץ שלהם, Tegu, יש השפעה נרחבת כיום במדינה ומחוץ לה.

וויל הוהי, אחד מהאחים אשר ייסד את החברה, אומר כי הם פועלים כדי לטפל ב"עוני והאבטלה בהונדורס ובמרכז אמריקה", ומוסיף כי "האבטלה עוברת את ה-30% ושיעורי העוני נמצאים מעל ל-65%".

הוהי מציין כי הם ראו שלא היה פלח שוק יזמי או יצירתי בהונדורס, ולכן הם יצרו אחד כזה. "התחלנו עסק ייצור בהונדורס המחובר לחברת עיצוב הממוקמת בארה"ב. Tegu, קיצור של Tegucigalpa, חומר גלם העשוי מעצי מרכז אמריקה, ומשתמשים בו בייצור של מערכת בניית עץ מגנטית איכותית מסוג פרמיום. ככל שנמכור יותר בולי עץ, נגרום לכך שיותר אנשים יעבדו", הוא מסביר.

"המוצרים של Tegu חינוכיים מיסודם והם מתנה נהדרת. הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות עבור הונדורס הוא למכור מוצרים בכמה שיותר מקומות בכל העולם. בתי ספר גם הם מתאימים לכך", הוא מסכם.

המשחקים של Tegu רשומים כפטנט, ונמכרים בכל העולם | צילום: אתר החברה

Tegu, אשר נוסדה על ידי שני אחים, וויל וכריס הוהי, היא חברת משחקי פרימיום אשר מתקן הייצור שלה נמצא בהונדורס, ומשרד השיווק והמכירות ממוקם בקונטיקט. Tegu יצאה לדרך ב-2009, ומכרה מעל ל-500 אלף יחידות של בולי העץ המגנטיים שלה, הרשומים כפטנט ("Tegu Blocks"). בנוסף היא העסיקה והכשירה יותר מ-200 עובדי מלאכה בהונדורס. מעבר לתפוצה האינטרנטית שלה דרך אתר החברה ואתר אמזון, המוצרים שלה נמכרים כעת ברחבי העולם בערוצי חינוך וקמעונאות, ראשיים ומתמחים יותר. ל-Togu יש קשרי הפצה רשמיים מחוץ לארה"ב, באסיה ובאירופה. שני האחים, השותפים לבעלות על החברה, והמנהלים הראשיים בה, פיתחו ויישמו את האסטרטגיה של Tegu כדי לצמצם את העוני, לפתח הון אנושי ולתמוך ביערנות ברת קיימא בהונדורס.

כריס הגה את הרעיון העומד מאחורי Tegu על בסיס החוויה הראשונית שלו בהונדורס, והאתגרים החברתיים והסביבתיים שלה. הוא עזב את הקריירה שלו כיועץ ניהול, כדי להקדיש את כל זמנו לפיתוח החברה בתחילת 2007, ועבר עם משפחתו ב-2009 כדי להקים את המפעל. כיום, הוא אחראי בחברה להעסקת תושבים בהונדורס בעלי הכנסה נמוכה, לפיתוח קריירה ותכניות הכשרה כדי להגדיל את ההון האנושי, ולתכנית המיקור של Tegu אשר תורמת לייעור מחדש ולצמצום כריתה בלתי חוקית במרכז אמריקה. הוא מבקר באופן אישי כל אחד מספקי העץ של Tegu, כחלק מאימות בשטח של שיטות היערנות שלהם.

וויל עזב את הקריירה שלו כבנקאי השקעות ופיננסים בגולדמן זאקס ב-2008, כדי להוביל את מאמצי הגדלת ההון של Tegu, וכדי לפתח מותג המותאם לצרכן. הוא היה אלוף גיוס הכספים של החברה בארה"ב, כאשר שכנע משקיעים אסטרטגיים בעלי חשיבה חברתית, להמר על חברת הייצור שהולכת להיות משפיעה עיקרית על הסביבה והחברה בהונדורס. כיום הוא הפנים של Tegu ושל השינוי החברתי שעוברים המותגים הבינלאומיים העיקריים אשר תומכים ב-Tegu בתור לקוחות שלה.

כריס השקיע את כל כספי החיסכון שחסך בחייו – כולל החסכונות הצנועים ביותר – כדי לספק ל-Tegu את ההון הראשוני, ואילו וויל השקיע חצי מכספי החיסכון שלו כדי להוביל את החברה דרך קונספט של מוצר מעשי, מתוך רעיון של קיימות, כאשר הצטרף באופן מלא לאחיו בעסק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן