הרגיעה באוקראינה הגיעה לניו יורק: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות

המסחר בבורסה בניו יורק מתנהל בשעה זו בעליות שערים, לאחר הנעילה המעורבת אמש ועל רקע הודעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסכם הפסקת האש המיוחל בין רוסיה לאוקראינה, אשר ייכנס לתוקפו בלילה שבין יום שבת לראשון הקרוב. הלחימה במזרח אוקראינה הביאה, כזכור, להטלת הסנקציות אשר הביאו את המשק הרוסי למשבר הגדול ביותר שידע מזה שנים ארוכות, וסיום הלחימה וההסכמה על הפסקת האש עשויות להיות הצעד הראשון בדרך להסרת הסנקציות – והתאוששות המשק הרוסי.

האופטימיות באשר להתאוששות הרוסית גררה את בורסות אירופה לעליות שערים בהובלת מדד הדאקס הגרמני, אשר מזנק בשעה זו ומוסיף 1.6% לערכו. גם בפריז מזנקת הבורסה ומתחזקת בשעה זו ב-1.2%, ובלונדון נרשמות עליות מתונות של 0.3% בלבד. המגמה החיובית משפיעה, כאמור, גם על המסחר בבורסה בניו יורק, שם מתחזק בשעה זו מדד הדאו ג'ונס ב-0.2%, מדד ה-S&P 500 מוסיף 0.6% לערכו ומדד הנאסד"ק מתחזק ב-0.7%.

תמונה: thinkstock

עונת הדו"חות בארה"ב ממשיכה לרכז את מרבית תשומת הלב בקרב המשקיעים, כשהיום מגיע תורה של חברת הרכבים החשמליים טסלה לעלות על המוקד. מניית החברה צונחת בשעה זו ומאבדת 6.2% מערכה, לאחר שמוקדם יותר פרסמה החברה דו"חות סיכום רבעוניים מאכזבים במיוחד. מנגד, מניית חברת התיירות אורביץ מזנקת בשעה זו ומוסיפה 21.3% לערכה, לאחר ההודעה על מכירת החברה לענקית התייקות אקספדיה עבור 1.6 מיליארד דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן