הרווח הנקי של סודהסטרים גדל ב-2012 ב-59.6%; ההכנסות השנתיות צמחו ב-51%

סודהסטרים מכה את התחזיות: הרווח הנקי של יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים ברבעון האחרון היה גבוה בכ-6 סנט למניה לעומת הצפי, וההכנסות גבוהות ב-11.4 מיליון דולר לעומת התחזיות. 

ההכנסות השנתיות של החברה צמחו ב-2012 ב-51% ל-436.3 מיליון דולר. הרווח הנקי השנתי צמח ב-59.6% והסתכם ב-43.9 מיליון דולר. כך עולה מפרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון האחרון של 2012 ולסיכום שנת 2012 כולה.

בתחזיותיה לשנת 2013 צופה החברה גידול של כ-25% בהכנסות, ושל כ-25% ברווח הנקי המתואם בהשוואה לשנת 2012.

הכנסות סודהסטרים ברבעון הרביעי של 2012 צמחו ב-55.2% ל-132.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-85.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות באמריקה זינקו ב-96.3% ל-62.8 מיליון דולר, וההכנסות במערב אירופה צמחו ב-30.9% ל-51.9 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"תוצאות הרבעון הרביעי משקפות צמיחה משמעותית בכל תחומי הפעילות העיקריים שלנו", אמר דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים ואיש השיווק הבולט ב-2012 של מגזין פורבס. "אסטרטגיית הצמיחה ומאמצינו בשנת 2012 להגדלת החשיפה הבינלאומית למותג ולקטגוריה הניבו תוצאות חזקות במיוחד ברבעון הרביעי, כמו בשנת 2012 בכללותה. לראשונה חצינו את רף מיליון המכשירים ברבעון, כאשר בחישוב שנתי נמכרו כ-3.5 מיליון מכשירים".

"אנו נמצאים בעיצומו של פרויקט תעשייה מהגדולים בישראל", הוסיף בירנבאום, "הקמת מפעל עוגן בגודל של כ-85 דונם באזור התעשייה "עידן הנגב" בצומת להבים, אשר יכפיל את קיבולת הייצור שלנו, תוך ריכוז כל תחומי הפעילות באתר מרכזי אחד ושיפור רווחיות החברה החל משנת 2014 ואילך. אנו גאים לייצא כחול-לבן ולהעמיק את שורשי התעשייה שלנו כאן בישראל".

 צילום: יח"צ

"בולטים במיוחד ההשגים שלנו בארה"ב", המשיך בירנבאום, "שם מכירות מכשירי הסודה והמוצרים הנלווים עלו על כל התחזיות, כחלק מהמשך הצמיחה המהירה שלנו בשוק האמריקאי שהוא שוק המוגזים הגדול בעולם. אנו מאמינים כי המשך צמיחת המותג והקטגוריה, בין היתר כתוצאה מהשקת קמפיין מיתוג בינלאומי, יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים ופיתוח סל מוצרים חדשני, לרבות מכשיר הדגל החדש שלנו, ה"Source", ממצבים אותנו להמשך צמיחה בשנת 2013 ומעבר לכך. אנחנו רק בראשית הדרך".

ההכנסות ממכירת מכשירים ברבעון הרביעי של 2012 (כל מכשיר נמכר במארז הכולל גם מיכל גז ובקבוק) צמחו ב-62% ל-66.1 מיליון דולר, וההכנסות ממכירת מוצרים מתכלים ברבעון (מילויי גז, סירופים ובקבוקי הגזה) צמחו ב- 54% ל-64.8 מיליון דולר.

מספר המכשירים (ביחידות) שנמכרו ברבעון הרביעי של 2012 גדל ב-45% ל-1.11 מיליון יחידות. מספר מילויי הגז שנמכרו צמח ברבעון הרביעי של השנה ב-26% ל-4.3 מיליון יחידות, ומספר הסירופים שנמכרו צמח ב-60% ל-7.4 מיליון יחידות.

הרווחיות הגולמית ברבעון הרביעי של 2012 עמדה על 53% בהשוואה ל-57.3% בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית מיוחס בעיקרו לתלות גבוהה יותר בקבלני משנה ומשלוחים דחופים, לרבות הובלה אווירית של חומרי גלם ותוצרת גמורה, בעיקר כחלק מתמיכה בהשקת מכשיר ה-Source ועל מנת לעמוד בביקושים למוצרי החברה.

השפעה שלילית זו על הרווח הגולמי קוזזה בחלקה ע"י גידול בשיעור ההפצה הישירה, אשר אחראית ל- 82% מסך ההכנסות ברבעון הנוכחי, לעומת 75% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפצה הישירה מיוחס בעיקרו לגידול במכירות בארה"ב והמעבר להפצה ישירה בסקנדינביה.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2012 צמח בשיעור של 47.8% ל-7.9 מיליון דולר בהשוואה ל- 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הרביעי של 2012 השיגה החברה רווח נקי מתואם (רווח נקי בנטרול תשלום מבוסס מניות) של 9.4 מיליון דולר (0.45 דולר למניה בדילול מלא), לעומת 6.7 מיליון דולר (0.32 דולר למניה בדילול מלא) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי מבוסס IFRS של החברה ברבעון הרביעי של 2012 הסתכם ב-7.5 מיליון דולר (0.36 דולר למניה בדילול מלא), גידול של 41.6% בהשוואה לרווח נקי של 5.3 מיליון דולר (0.26 דולר למניה בדילול מלא) ברבעון המקביל אשתקד.

כתבות נוספות בנושא:

איש השנה בשיווק: דניאל בירנבאום

קרב במשקה קל: ראיון עם המנכ"ל שהכריז מלחמה על קוקה קולה 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן