הריבית לאן? FXCM ישראל: "סיכוי סביר להורדת הריבית ל-0.5%"

האפיפיור מבקר היום בירושלים, באוקראינה נבחר ראש ממשלה ובמצרים נפתחות היום (פעם נוספת) הבחירות לנשיאות, אך עיני המשקיעים בישראל נשואות היום לבנק ישראל -אשר יפרסם בשעה 16:00 את החלטת הריבית במשק לחודש יוני. כזכור, הריבית במשק עומדת על רמה של 0.75% מאז חודש מרץ האחרון, אז נרשמה הורדת הריבית האחרונה אשר ביצעה הוועדה המוניטרית של הבנק.

בחודשים שחלפו מאז, שמר הבנק על שער הריבית ללא שינוי כשמטרתו העיקרית הייתה "ביסוס האינפלציה במשק בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3%", לשון הודעת הבנק מהחודש שעבר. אך כעת, מומחים שונים מעריכים כי קיים סיכוי סביר כי הבנק יחליט היום להוריד את הריבית במשק פעם נוספת, לרמה של 0.5%: "לאור נתוני הצמיחה והאינפלציה האחרונים, בנק ישראל צפוי בסבירות גבוהה להוריד היום את הריבית ברבע אחוז נוסף" העריכו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל, אשר הסבירו כי נתוני הצמיחה המאכזבים אשר פורסמו לאחרונה בשילוב עם הרגיעה הנרשמת בשוק הדיור מאפשרים את המהלך: "נתוני הצמיחה לרבעון הראשון היו נמוכים מהמצופה וגם מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל היה נמוך מהמצופה (עלייה של 0.1% בלבד), כשגם היוזמות האחרונות של הממשלה ומשרד האוצר לבלימת עליית המחירים בשוק הנדל"ן מאפשרות לבנק להוריד את הריבית מבלי ללבות יתר על המידה את בועת הנדל"ן".

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג. הריבית תרד? | צילום: רויטרס

וכיצד ישפיע מהלך שכזה על חוזקו של השקל ביחס לדולר? " אם בנק ישראל אכן יוריד היום את הריבית, הדבר יקנה מומנטום נוסף לדולר-שקל ועשוי לדחוף אותו אל מעל 3.5" העריכו. "הדולר-שקל ביצע בשבוע האחרון התאוששות מרשימה, כאשר העפיל מרמת התמיכה של 3.45 עד לשיא של 3.495. בפן המקומי היה זה ביטול עסקת הגז עם וודסייד שגרם לספקולנטים לשנות עמדה, וזאת מאחר שהתחזיות להתחזקותו ארוכת הטווח של השקל למול הדולר מתבססות במידה רבה על הצפי לתמלוגים ממאגרי הגז".

החלטת הריבית תפורסם גם החודש כבר בשעה 16:00, בכדי לאפשר לבורסה להגיב במהלך סיום יום המסחר להחלטה. כמובן שהחלטה זו תשפיע רבות על הלך הרוח במשק ועל המשקיעים השונים במשק הישראלי ומחוצה לו. אז האם אכן הוועדה המוניטרית בבנק ישראל תחליט להוריד את הריבית פעם נוספת, או שמא הריבית תישאר חודש נוסף ללא שינוי? התשובה תפורסם היום אחר הצהריים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן