הרמטכ"ל המצרי מזהיר: המשבר הפוליטי יביא לקריסת המדינה

המהומות במצרים עלולות להביא לקריסת המדינה, כך אמר היום רמטכ"ל מצרים אבדל פתרח אל סיסי. לדברי ראש הצבא החשש הגדול ביותר הוא מפני השתלטות המפגינים המתנגדים לשלטונו של הנשיא מורסי על תעלת סואץ. בשל חשש זה הוצבו כוחות צבא גדולים לאחרונה בערים הסמוכות לתעלה. 

לדברי אל סיסי "המשבר הפוליטי והפערים החברתיים הקיימים כיום במצרים מהווים "איום ממשי לבטחונה ולעתידה של המדינה". עוד הוסיף הרמטכ"ל כי גם כעת הצבא הוא הגוף החזק והיציב ביותר במדינה. 

עוד אמר אל סיסי כי הצבת כוחות צבא באזור פורט סעיד ותעלת סואץ נועדה להגן על הנכסים האסטרטגיים של מצרים. לדבריו, הצבא ייגן על התעלה בכל מחיר. בנוסף ציין אל סיסי כי למרות העימותים האלימים בין חיילי הצבא למפגינים ברחובות, "מדובר בגוף ששייך לכל אזרחי מצרים, בלי קשר לשיוך הפוליטי שלהם". 

המהומות מאיימות על תעלת סואץ | צילום: רויטרס

בימים האחרונים נהרגו ברחבי מצרים 52 בני אדם במהלך עימותים אלימים בין מפגינים לבין הצבא. לאחרונה אישרה ממשלת מצרים בנהגתו של הנשיא מורסי חוק המעניק לצבא סמכות לבצע מעצרים ולסייע למשטרה במאבק נגד המפגינים. 

המהומות במצרים השבוע החלו בעקבות גזר דין מוות שנתן בית המשפט המצרי ל-21 אוהדים שהורשעו בשהשתתפו במהומות בתום משחק כדורגל בפורט סעיד לפני כשנה, שבהן נהרגו 74 בני-אדם. 

כמו כן, השבוע ציינו במצרים שנתיים לליום שבו נערכה ההפגנה הגדולה הראשונה נגד הנשיא חוסני מובארק ששלט במדינה 29 שנה. בימים הקרובים יחל משפטו החוזר של מובארק, לאחר שבית המשפט קיבל את הערעור שהגיש על הרשעתו בשחיתות ועל מאסר העולם שקיבל בגזר הדין. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן