הרעיון השיווקי של אם מניו יורק שהקדים את קוקה קולה ופפסי

המודעות להשמנת ילדים בעולם רק מתחילה לתפוס תאוצה, והנתונים מטרידים: אחד מכל שלושה ילדים אמריקאים סובל ממשקל עודף, ותוחלת החיים של הדור הזה צפויה להיות קצרה יותר מאשר זו של הוריו. גם בישראל הבעיה נפוצה, ובמחקר שפורסם לאחרונה הגיעה ישראל למקום ה-11 בעולם בהשמנת ילדים.

משקאות נטולי סוכר, כמו מים, פשוט לא נחשבים "מגניבים" עבור הילדים, אומרת רוז קמרון. בין 2007-2005, לפני שהיא השיקה את המים הממותגים שלה לילדים WAT-AAH!, הושקו בארה"ב 36 משקאות המכוונים לשוק הילדים, וכולם הכילו צבעי מאכל או ממתיקים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"כאם ניסיתי את כל השיטות, כל הטריקים", אומרת קמרון, אם לשני בנים בגילאי 9 ו-13. "ניסיתי לשחד אותם, להבטיח להם כל מיני דברים, לשים קצת לימון או תפוז במים". שום דבר לא עבד. קמרון, אשת פרסום לשעבר, החליטה להביא את יכולות המיתוג שלה וניסתה להגיש מים בבקבוקים קטנים ומעוצבים. הפעם הניסיון צלח.

וכך נתקלה קמרון ברעיון שחברות המשקאות הגדולות פספסו: משקה בריאות שילדים יחשבו שהוא מגניב. היא הבינה שהורים רבים אחרים נתקלים באותן דילמות בנוגע למשקאות ממותקים, וכי החלופות לא מתאימות לילדים. קמרון החליטה להקים מותג מים עבור ילדים, על ידי ילדים, וב-2008 נולדה !WAT-AAHI.


צילום: יחצ

לשם הקמת החברה, נועצה קמרון בשני בניה ובילדיו של שותפה לחיים. השם WAT-AAH! (נשמע באנגלית כמו המילה מים) נולד במהלך קבוצת מיקוד בלתי פורמלית אחרי שהילדים צעקו "מים!". הצעקה היוותה השראה גם ללוגו של החברה, אשר הגיע אחרי שילדיה ציירו אחד את השני עם פיות ענקיים. הבנים שלה בחרו את הצבעים, הסגנון ואת עיצוב הבקבוק. הם אפילו כיכבו בפרסומת הראשונה של המותג. הילדים למעשה קיבלו את כל ההחלטות הקריאייטיביות, מה שנתן למותג את האותנטיות שלו.

קמרון החלה למכור את המים מתא המטען של הרכב שלה. "הלכנו מדלת לדלת", היא מספרת. "התחלתי בשכונה שלי, טרייבקה, ודפקתי על כל דלת, בכל מעדנייה. בשבועות הראשונים נכנסנו בערך לשבע מעדניות".

כעת החברה הקטנה שלה צמחה מחמישה מתמחים ללא תשלום ל-30 עובדים במשרה מלאה, עם תפוצה ארצית. המים שפיתחה נמכרים ביותר מ-10,000 חנויות בארה"ב, בהן גם רשתות ענק.

כמו יזמים רבים, קמרון אומרת שהחברה שלה לא חושבת רק על שורת הרווח. "המטרה היא לעזור לילדים להישאר בריאים", היא מציינת. WAT-AAH! הייתה המאמצת של אחד מהפרויקטים הראשונים של מישל אובמה נגד השמנת ילדים, והיא מעורבת במסגרות אחרות המנסות לקדם חיים בריאים יותר עבור ילדים.

שאלתי את קמרון איזו עצה היא יכולה להעניק ליזמים אחרים. "אם אתה מאמין ברעיון שלך, אל תוותר", היא אומרת. "אפילו אם אנשים אומרים לך שאתה לא יכול להצליח בגלל שהתחרות גדולה מדי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן