הרצל, שים לב: הכלכלה של אוגנדה צפויה לצמוח ב-2014 ב-6.5%

הצמיחה באוגנדה צפויה להאיץ ב-2014 ל-6.5% לעומת צפי לצמיחה של 5% השנה. את הדחיפה לכך מעניקים יציבות מאקרו-כלכלית והגדלת ההשקעות הציבוריות במדינה – כך מסר היום הבנק העולמי.

המדינה שנמצאת במזרח אפריקה ונתמכת בעתודות נפט גולמי אשר נאמדות בכ-3.5 מיליארד חביות, הוציאה כבר לאחרונה סכומי עתק על פרויקטים רבים בתחום התשתיות, כולל כבישים, גשרים וסכרים, לקראת תחילת הפקת נפט גולמי בשנת 2016.

ראש ממשלת אוגנדה, יוורי מוסבני (במרכז). יכול להיות אופטימי? | צילום: רויטרס

מאידך, בדו"ח אודות הכלכלה במדינה, דחק הבנק העולמי במדינה לגוון את הייצור שלה כדי שתוכל להפחית את הכמות הגדלה והולכת של בני נוער מובטלים. האינפלציה, שהגיעה בסוף 2011 לשיא של 18 שנים עם מעל 30%, ירדה מאז ומרחפת סביב היעד שהציב הבנק העולמי לטווח הבינוני – כ-5%.

בחודש יולי עידכן הבנק העולמי את תחזיתו לצמיחה הכלכלית של המדינה בשנה הפיסקלית 2013/14 (יולי עד יוני) מתחזית ראשונית של 5.1% לכ-6%. הבנק העולמי הסביר כי לאוגנדה יש פוטנציאל להפוך לכלכלה בינונית עד 2040, "אם הממשלה תוכל להבטיח יציבות כלכלית ותמיכה ביישום של המדיניות הפיסקלית והמבנית לטווח ארוך".

כוח העבודה גדל במעל 4% בשנה, הוסיף הבנק העולמי, והמשיך כי אוגנדה צפויה להוסיף כ-10 מיליון עובדים פוטנציאליים לשוק העבודה עד שנת 2020.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן