השבוע בוול סטריט: האם ה"בועה" מתגלה כשוק שורי חדש?

לאחר שה-S&P 500 והדאו ג'ונס שברו עוד ועוד שיאים במהלך ארבעה שבועות רצופים של עליות, מתחילים כבר הדיבורים על כך שהראלי בוול סטריט יעצר בקרוב באופן בלתי נמנע מתחילים לחזור על עצמם. ה-S&P 500 עלה כבר החודש ב-4.4% ובכמעט 17% מתחילת השנה; אולם בזמן ששלושת מדדי המניות העיקריים בארה"ב מטפסים יותר ויותר וקובעים שיא אחר שיא, אנליסטים רבים כבר "מנערים מעליהם" את הדאגות.

ה-S&P 500, אשר עלה מעל 1,600 נקודות רק לפני כשבועיים, נמצא כעת פחות מ-40 נקודות מרמה של 1,700 נקודות. גם מדד הדאו ג'ונס שבר לאחרונה שורה של שיאים, לאחר שעלה ב-17.2% מתחילת השנה. מדד הנאסד"ק גבוה כעת ב-15.9% מאשר בתחילת השנה. ביום שישי ננעל מדד הנאסד"ק ברמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2000.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מדד ה-CSFB נפל ב-11.4 נקודות בשבועיים האחרונים – ונמצא ברמה של 21.73 נקודות, שפל של שנה. מדד התנודתיות, או VIX, מד הפחד של וול סטריט, איבד בשבוע שעבר יותר מ-1%. "גם אם נראה ירידה של 2%-1%, זו עדיין תהיה הזדמנות לאנשים להיכנס לשוק", אמר רנדי פרדריק, מנהל המסחר ב- Charles Schwab בטקסס.


צילום: אופיר פרימט

ככל שהשוק ממשיך בעליות, חלק מהמשקיעים מתחילים להאמין שהראלי אינו בועה, אלא תחילתו של שוק שורי חדש. אחרים, לעומת זאת, טוענים כי המומנטום אינו מבוסס על נתונים כלכליים אלא על מדיניות מוניטרית מקלה מצד הבנקים המרכזיים בעולם. בכל מקרה, הקונצנזוס בטווח הקצר הוא שהשוק ישמור על המומנטום.

הפוקוס של השבוע יהיה על הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב. היו"ר בן ברננקי ינאם ביום רביעי בבוקר בפני הוועדה הכלכלית המשותפת. הפרוטוקולים מפגישת הועדה הפדרלית לקביעת מדיניות הריבית לפני כשלושה שבועות יפורסמו ביום רביעי אחר הצהריים.

ההכנות לפגרת יום הזיכרון ב-27 במאי יגרמו ככל הנראה לכך שרוב הפעילות בשוק תסתיים עד אמצע השבוע. נפח המסחר קטן יותר עשוי גם לגרום לתנודות בשוק להיות גבוהות מעט יותר.

האינדיקטורים הכלכליים של השבוע כוללים את נתוני מכירות הבתים בחודש אפריל ביום רביעי, ואחריו את נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עבור השבוע החולף ואת נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש אפריל ביום חמישי, ואת נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא לחודש אפריל ביום שישי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן