השביתה שוב משתקת את יוון: "קרובים מאוד לפיצוץ חברתי"

שביתה כללית ביוון משתקת את המדינה, במחאה על צעדי הצנע והעלאת המסים של הממשלה. במסגרת השביתה של שני איגודי העובדים הגדולים במדינה המעבורות תקועות בנמלים, בתי הספר סגורים ובתי החולים פועלים במתכונת חירום.

השביתה הביאה את המדינה מוכת החוב לעצירה כמעט מוחלטת של כל הפעילות, ובמהלכה התקיימו הפגנות של 24 שעות נגד מדיניות הצנע, אשר לטענת האיגודים תעמיק את מצוקתם של האזרחים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

האיגודים, המייצגים 2.5 מיליון עובדים, שבתו מספר פעמים מאז החל משבר החוב בסוף 2009, והם מנסים לבחון את נחישות הממשלה לכפות את התנאים הכואבים של חבילת החילוץ הבינלאומית אל מול הזעם הציבורי הגובר.


צילום: רויטרס

"השביתה של היום היא ניסיון חדש להיפטר מעסקת החילוץ, ומאלה שמנצלים את הציבור ומביאים רק צרות", אמר איליאס איליופולוס, מזכ"ל ארגון ADEDY, המייצג את העובדים בסקטור הציבורי, אשר מארגן את ההפגנות עם עובדי הסקטור הפרטי GSEE. "הפיצוץ החברתי קרוב מאוד", הוא אמר לרויטרס במהלך כנס באתונה, בשעה שמסוקי משטרה חגים מעליו.

הקואליציה בת 8 החודשים של ראש הממשלה אנטוניוס סמראס, להוטה להוכיח כי תיישם את הרפורמות שהובטחו לאיחוד האירופי ולקרן המטבע הבינלאומיות, אשר העניקו ליוון כבר שתי חבילות חילוץ בשווי כולל של יותר מ-200 מיליארד יורו.

הממשלה נקטה עד כה בקו נוקשה נגד עובדים שובתים, והפעילה תקנות חירום פעמיים בשנה האחרונה כדי להורות לעובדי הנמלים ולעובדי הרכבות לשוב לעבודתם לאחר שביתות בנות שבוע אשר שיתקו את התחבורה הציבורית במדינה והובילו למחסור במזון באיים.

אך בסימן שאולי מעיד על שינוי מדיניות הממשלה, היא הודיעה ביום שני כי היא לא תפטר 1,900 עובדים במגזר הצבורי שסומנו כמפוטרים פוטנציאליים, למרות שהבטיחה למלווים הזרים כי תקצץ בשכר הציבורי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן