השחקן החירש הראשון ב-NBA – הפך ליזם חברתי שמסייע לנוער

לאנס אלרד שיחק כדורסל באופן מקצועי במשך עשור בכל רחבי העולם, כולל תקופה מסוימת עם קליבלנד קאבלירס ב-2008. כמי שנולד חירש למשפחה פוליגמית אדוקה, חייו עד כה היו הכל חוץ מרגילים. כעת, כאשר ימיו כשחקן מאחוריו, אלרד פונה ליזמות חברתית.

אלרד יצר חברת הייטק בשם Manstream, שלדבריו תספק גישה מהירה יותר בהרבה למקורות אינטרנטיים, ובכך תאפשר למשתמשים לעבוד ישירות מהרשת במהירויות שמגיעות למשך הזמן שלוקח להגיע לכונן קשיח.

המערכת הזו תהיה זמינה מסחרית בקרוב, כאשר רוחב הפס, לפי אתר החברה, מגיע דרך רישיון למה שהיה פעם רשת סיבים אופטיים MCI. היא תשולב יחד עם מעבד פטנט של שרתי ענן גלובליים וספקי אחסון דאטה מאובטחים.

התכנית היא גם להפוך את המערכת לכזו שמתאימה לחוקים הקשרים לסטנדרטים פרטיים, מה שיאפשר לספקים רפואיים ולמשתמשים אחרים, להשתמש ברשת באופן מאובטח.

המערכת תעבוד במחשב הנייד שלכם, אך החברה מתכננת גם למכור מכשירים קטנים יותר שתהיה להם גישה לשירות הענן ולא יחייבו עבודה עם כונן קשיח.

לאנס אלרד. רוצה להפוך את החינוך במאה ה-21 למודרני עבור כל ילד | צילום: יוטיוב

האתר מציין שעם המערכת שלו, הוא "מאכסן את הקבצים שלכם, את מערכת ההפעלה של חלונות כולה ואת כל אפליקציות החלונות, בתוך הענן – מה שמעניק לכם פונקציונליות מלאה ומהירות גבוהה משמעותית, מאחר ומערכת ההפעלה והקבצים נמצאים באותו המיקום".

על כל מכירה, Manstream תעביר לתרומה יחידה אחת לילד במצוקה. אלרד מתכנן לספק תוכן וכלים חינוכיים משמעותיים בפלטפורמה של החברה. כמרצה מקצועי, הוא מקווה לספק תוכן מעורר השראה מדוברים אחרים בפלטפורמה, כדי לתרום לילדים שבלעדיה אולי לא היה להם שום חיבור לשחקני כדורסל מקצועיים. "היוזמה החינוכית של "Manestream תשתף פעולה עם מגוון שותפים ומומחים כדי להפוך את החינוך במאה ה-21 למודרני עבור כל ילד, לא משנה מה הרקע הסוציו-אקונומי שלו.

אלרד הסביר כי המשימה היא ל"העצים כל ילד, בכל מקום בעולם, יחד עם האינטרנט ומאגרי המידע המהירים בעולם, וליישר את תחום המשחקים לרמה שבה כולם נמצאים".

אלרד, שהוא כבד שמיעה מהלידה, הפך לשחקן החירש הראשון בהיסטוריה של NBA. הוא אף הכותב של רבי המכר באמזון Longshot ו-Basketball Gods, ושיחק במשך עשר שנים בכל יבשת בעולם חוץ מאנטרקטיקה. הוא היה קפטן הנבחרת ברוב הקבוצות בהן שיחק, למרות מחסומי השפה והודות ליכולת שלו לקרוא את שפת הגוף ואת הנעשה בחדר. כאשר אלרד פרש מכדורסל מקצועי באפריל 2015, הוא מהר מאוד ביסס את עצמו כפרסונת טלוויזיה ורדיו מקומית בעירו סלט לייק סיטי ביוטה, והפך למרצה שמרבה לדבר על מוטיבציה. הוא הרצה בפני אנשי ארגונים שונים, כדי לממן הרצאות לנוער בסיכון. יחד עם זאת, הוא ידע שהוא יצטרך משהו שישנה את המשחק כדי לשבור את השגרה של הרצאות בעולם ומכירות. דרך הקמת Manestream, אלרד יצר פלטפורמה חדשה לגמרי כדי לדבר ישירות לילדים בכל מדינה כמעט, שבלעדיה רוב המרצים בוודאי אף פעם לא היו מקדישים להם את זמנם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן