השיגעון של ביל גייטס עם בתי שימוש יכול להציל 2.6 מיליארד איש

מהנדסים, פילנטרופים, אנשי תקשורת וסקרנים רבים מרחבי העולם יתאספו היום ומחר במרכז קרן ביל ומלינדה גייטס בסיאטל, וכולם יגיעו לראות בתי שימוש. המבקרים הרבים יטוסו לסיאטל במיוחד כדי להשתתף ביריד "להמציא מחדש את בתי השימוש", פרויקט של 3 מיליון דולר שמומן על ידי הקרן, במסגרתו יוצגו בתי שימוש חדשניים ומהפכניים שלא זקוקים למים, לחשמל ואפילו לקישור למערכת ביוב.

מטרת הפרויקט היא שיפור חייהם של 2.6 מיליארד איש במדינות העולם השלישי, להם אין גישה לשירותים. מדובר בבעיה גדולה מאוד. היעדר גישה למערכת ניקוז וביוב יכולה לחשוף אנשים למחלות קטלניות, וכפי שכותב גייטס בבלוג שלו "אנו צריכים רעיונות כדי להפחית את המחלות ולמצוא דרכים חדשות להפוך חרא לדברים חשובים, כמו דלק, חומרי דישון ומים". גייטס עצמו צפוי לקחת חלק בכנס.

ביל ומלינדה גייטס. צילום: רויטרס

השאלה שרבים מכם ודאי שואלים היא כיצד ייבחנו בתי השימוש כדי להוכיח שהם עובדים. בפוסט בבלוג הפרויקט, כתבה אשת התקשורת של הקרן, דיאן סקוט, כי "כדי לבחון את בתי השימוש הניסיוניים הללו במהלך היריד, אנו צריכים צואה סינתטית. בערך 190 ליטר של צואה סינתטית". וכך אכן קרה. גייטס הזמין 190 ליטר של צואה מזויפת כדי לעזור ל-2 מיליארד איש ללכת לבתי השימוש בצורה בטוחה יותר, במטרה להציל את חייהם.

פרויקט בתי השימוש אינו התרומה הראשונה של גייטס ורעייתו לעולם. השניים ידועים כנדבנים גדולים מאוד, כשבין השאר שם לעצמו האיש הכי עשיר באמריקה למטרה לחסל את המחלות הזיהומיות.

"אתאכזב מאוד אם לא אצליח להפחית ב־25 השנים הקרובות את שיעור התמותה ב־80%", הצהיר גייטס, מייסד מיקרוסופט ואחד הנדבנים הגדולים בעולם, בריאיון מיוחד לפורבס. לדבריו, אם לא יעמוד ביעד הזה, פירוש הדבר "שאנחנו פשוט לא עושים את העבודה כמו שצריך". גייטס לא בוחל באמצעים בדרך ליעד השאפתני שהציב, ובין השאר תרם חיסונים בשווי שמתקרב ל־6 מיליארד דולר במסגרת מלחמתו בחצבת, בצהבת B, בווירוס הרוטה ובאיידס. כך ש-3 מיליון דולר לשיפור חייהם של 2.6 מיליארד איש הם עסק קטן בשבילו.

 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן