השלכת הכי יפה בעולם: שש המלצות סתוויות

הסתיו בארץ נמשך בערך 5 דקות, דבר שגורם לחובבי העונה הרומנטית ביותר בשנה לחפש את צבעי השלכת במקומות אחרים. ניו אינגלנד, ורמונט ושאר אזורים בצפון-מזרח ארה"ב הם יעדים פופולאריים ומוכרים לחופשה קרירה ונעימה, הכוללת נופים יפהפיים ושלכת בשלל צבעי הסתיו. אבל למי שרוצה לגוון ועדיין לחוות את הסתיו במלוא תפארתו, מומלץ להזמין חופשה באחד מהיעדים הבאים:


1. פארק אלגונקווין, קנדה


במרחק של כ-3 שעות מטורונטו ממוקם פארק אלגונקווין הענק והמרהיב, ובו למעלה מ-20 אלף אגמים ומגוון עצום של בעלי חיים. סנאים, דביבונים, שועלים, זאבים ואפילו דובים שחורים הם רק חלק מתצוגת בעלי החיים המרשימה הפוקדת את האזור, וזה עוד בלי להזכיר את זני הציפורים המיוחדים (למעלה מ-200 סוגים שונים).

השילוב של האגמים הכחולים, עצי המייפל, המרחב העצום וקשת הצבעים הרחבה הופך את פארק אלגונקווין לאחד האתרים האטרקטיביים בעולם בכל עונות השנה.

אין ספק שהסתיו הוא התקופה המרהיבה ביותר לטייל בו – אז הכחול של האגמים מתערבב עם הכתום, האדום, הצהוב והירוק של העצים. מלבד הליכה בטבע היפהפה (והאזנה לצליל הסתווי ביותר שיש: פצפוץ מעיכת העלים הנושרים), אפשר ומומלץ לצאת לשיט, באחד מ-1500 הק"מ של מסלולי הקאנו, הנסתרים בתוך היער העבות.


 

 

2. יער אשדאון, אנגליה


כשהאנגלים רוצים לחוות שלכת סתווית נעימה הם בדרך כלל קופצים להייד-פארק שבמרכז לונדון, אבל כשעה נסיעה משם מסתתרת שלכת מרהיבה בהרבה.

 

במרכזו של מחוז סאסקס הלא מאד מתויר שוכן יער אשדאון, המשתרע על פני גבעות נמוכות. היער מציג מראות צבעוניים ומרהיבים בכל עונות השנה: צבעי פריחה של כחול, אדום וסגול צובעים את היער באביב, ואלה מתחלפים בקיץ בירוק על כל גווניו, ובחורף מפנים מקום לטובת השלג הלבן המכסה את כל האזור.

אבל עם כל הכבוד, דבר מהמראות הללו לא משתווה למראה מרבד הצבעים החם המכסה את היער בסתיו, אז העלים הירוקים משנים צבעם לאדום-כתום-זהוב יפהפה. היער הוא גם מקום משכנם של שפנים, צבאים וחיות נוספות, והנחלים הרבים הזורמים בו מעניקים לו מראה של גלויה ציורית.

מומלץ לטפס לאחת מנקודות התצפית באזור, לקבלת נוף פנורמי עוצר נשימה. מיטיבי לכת ישמחו לקחת את אחד ממסלולי ההליכה הרבים הפזורים בשטח היער, ומי שרוצה לחוות את הטבע בצורה הטובה ביותר, יוכל לרכב על סוסים, המוצעים במיוחד למטרה זו, ולהרגיש לרגע חלק מהקאסט של "בית קטן בערבה".


3. אגם סר פונסון, צרפת

 

יש המשווים את עמק הלואר בלב צרפת לעמק ההדסון בניו אינגלנד, ואכן, הסתיו בעמק הצרפתי, המופיע מסוף אוקטובר, לא נופל מזה של אחיו האמריקאי, ואולי אפילו עולה עליו: אחרי הכל, העלים הנושרים בעמק הלואר עושים את זה על רקע טירות ענק יפהפיות, חומות, גשרים ותעלות מים. חוץ מזה, העמק שופע כרמים, המספקים כמה מהיינות המשובחים ביותר בצרפת. חובבי המתכון החורפי הידוע של שוקו חם ושמיכת פוך, יכולים ליהנות ממשחק מקדים של יין טוב, ושמיכת שלבת מרהיבה.

 

שלכת יפהפייה נוספת, המומלצת מאד למבקרים בצרפת, נמצאת סמוך לאגם סר-פונסון בדרום מזרח המדינה. מדובר באגם המלאכותי הגדול ביותר באירופה, מוקף הרים וצמחייה של עצים ושיחים נמוכים. אחרי שנרגעים מהכחול הצלול ועוצר הנשימה של האגם, אפשר להפנות את תשומת הלב לגווני האדום-זהוב של הסתיו המקיפים אותו מכל עבר, ומשווים לו מראה שכמו נלקח מהאגדות.




4. קיוטו, יפן

 

קיוטו, "עיר המקדשים" של יפן, היא בירת התרבות, הפילוסופיה והאמנות של המדינה, אבל גם בירת השלכת. בסתיו, בניגוד לשאר עונות השנה, היפנים והמטיילים בקיוטו תרים אחרי המקדשים שאינם דווקא הכי מפורסמים או הכי יפים, אלא אלה שבהם נמצאים העצים והגנים הכי צבעוניים, שבזכותם השלכת מקבלת מראה מרהיב יותר.

 

ביפן, כמו בשאר תחומי החיים, המקומיים חושבים צעד אחד קדימה, והיפנים אפילו המציאו כינוי מיוחד לחובבי טיולי שלכת, שבתרגום חופשי לעברית פירושו "ציידי העלים האדומים" (עלים אדומים הם שלכת ביפנית). היפנים עד כדי כך משוגעים לדבר, שישנם אתרי אינטרנט מקומיים העוקבים בצורה יומיומית ושוטפת אחר מצבה של השלכת בכל רחבי המדינה, מדווחים על צבעיה, וממליצים על המקומות ועל המקדשים שבהם השלכת היא האטרקטיבית ביותר.

 

בקיוטו עונת השלכת היפהפייה מתחילה בנובמבר, ומגיעה לשיאה בתחילת דצמבר. בין המקדשים המומלצים לחוויית שלכת ממצה בתקופה זו נמנים ננזנג'י, אייקאנדו וקיטאנו – טנמאנגו, המציע גם תצוגה לילית של השלכת באמצעות פנסי תאורה.


 

 

5. מחוז צ'ינגהאי, סין


רמת צ'ינגחאי אשר במחוז צ'ינגחאי, הממוקם במערב סין וגובל בטיבט, מציעה חוויה טיבטית כפרית, על כל המשתמע מכך: שדות, יאקים ולבוש מסורתי, כשעל כל אלה מנצחים הרים מיוערים, אשר בסתיו מתכסים עד הקצה בצבעי שלכת כתומים-זהובים.

 

גם בגובה של כ-3000 מטר מעל פני הים, צומחים ברמה זנים רבים של עצים, שבעונת הסתיו משילים עליהם, ומכסים את רכסי ההרים בצבעים מהפנטים. אם ממשיכים לשמורת קנבולה, הנמצאת במרחק הליכה מרמת צ'ינגחאי, ניתן לחזות מקרוב באורנים סיניים הנצבעים בצבעי חלודה כתמתמים, ומקשטים את מרבד העלים הצבעוניים שנושרים מעצי האדר, הערבה, הצפצפה והמחט. הדרך המומלצת ביותר להגיע אל רמת צ'ינגחאי ואל שמורת קנבולה היא מהעיר שינינג, בירת המחוז, הנמצאת כ-130 ק"מ מצפון לשמורה.


 

6. חבל זגוריה, יוון


שלכת היא אמנם לא אחת האסוציאציות שעולות בהקשר של יוון, המזוהה בעיקר עם חופשה קיצית ועם חופי ים, אבל טיול סתווי בכפרים של חבל זגוריה, בצפון מערב יוון, מוכיח אחרת. האזור מיוער בצפיפות, ובחודשים אוקטובר ונובמבר ניתן לחזות- סביב כל אחד מ-46 כפריו הקטנים- בשלכת יפיפייה. עומס היערות באזור והצמחייה שאינה אחידה, תורמים לשלכת מגוונת ועשירה, המציעה מגוון רחב של עלים, מסוגים שונים ובתצורות שונות, ובקשת צבעים רחבה ומרהיבה.

 

אחד הכפרים המומלצים לטיול בחבל זגוריה הוא מונודנדרי, המציע תצפית לאחת משמורות הטבע הגדולות ביותר ביוון, "ויקוס-אאוס", אשר ספר השיאים של גינס כבר זיכה בתואר "הקניון העמוק בעולם". ההליכה במסלול המלא אל הקניון נמשכת כשש שעות, וחושפת בפני המטיילים את אחד ממראות השלכת היפים ביותר באזור- והקרובים ביותר שיש לנו, הישראלים.



 

צילומים: מתוך אונלייף

 

לכתבה המקורית באתר אונלייף

 

עוד באונלייף:

 

האקדח השותק על שולחן המטבח

 

אדוני שר האוצר, אנחנו לא מפונקות



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן