השת"פ ברשת הקווית: מדד התקשורת באחד העם ירד ב-1.4%

שבוע המסחר בתל אביב פתח את יומו הראשון וננעל בירידות שערים קלות. בסוף השבוע רשמה בורסת וול סטריט ירידות כאשר המשקיעים ממתינים לבחירות לנשיאות ארה"ב ביום שלישי הקרוב. 

מדד ת"א 25 רשם ירידה של 0.2%, ומדד ת"א 100 איבד 0.3% מערכו. מדד הנדל"ן ירד ב-0.2%, כשגם מדד מניות הבנקים השיל 0.5% מערכו.

הבוקר נודע כי בבזק קרובים לסיכום עם חברות סלקום ופרטנר, לפיו תרכושנה ממנה חברות הסלולר מקטעי רשת ותוכלנה לספק שירותים קוויים. בימים האחרונים נדון המודל ההנדסי לפיו יפעל שיתוף הפעולה. למרות הסיכום הקרוב נסוגה מניית בזק ב-1.9%, מניית פרטנר נחלשה גם היא ב-1.9% ומניית סלקום מאבדת 1.1% מערכה.  

אם אכן ייחתם ההסכם תצא למעשה לדרך הלכה למעשה רפורמת השוק הסיטונאי, שמטרתה מתן אפשרות לקבלת שירותי תקשורת ממספר רב של חברות עבור הצרכנים, גם מאלו שאינן מצוידות בתשתית הפיזית הדרושה. חברות אלו יחכרו מבזק ומהוט חלק מהתשתית שלהן, ועל גבה יציעו לצרכן חיבורי אינטרנט, טלפון קווי, טלוויזיה ושירותים נוספים.

צילום: רויטרס

בסוף השבוע נודע כי האוצר ככל הנראה יתנגד לעסקת המיזוג של יצרנית הכימיקלים כיל עם יצרנית הדשנים הגדולה בעולם פוטאש. מניית החברה הישראלית נחלשת היום ב-2.4%. ההודעה הגיעה לאחר שביום רביעי אישרה החברה כי "מעת לעת, לאורך השנים, החברה בוחנת אסטרטגית את שאלת אופן החזקתה בנכסיה השונים, לרבות בכיל. החברה מאשרת כי ידוע לה שפוטאש הקנדית נמצאת במגעים עם רשויות ממשלה שונות. נושאי משרה בכירים בחברה מלווים את מגעי פוטש עם ממשלת ישראל". 

חברת טבע פרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. על פי הדוח, הרווח הנקי שלה עמד על 1.1 מיליארד דולר, כ-1.03 דולר למניה. זאת לעומת רווח נקי של 916 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011. החברה דיווחה על הכנסות של 5 מיליארד דולר, עלייה של 14% מהתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של טבע הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר (על בסיס non-GAAP), עלייה של 6% בהשוואה ל-1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ממכירות בארה"ב הסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר, גידול של 24% לעומת 863 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2011. ביום שישי עלתה המניה בוול סטריט ב-0.4%.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בירידות שערים. מדד דאו ג'ונס רשם ירידה 1.1% של מדד S&P 500 איבד 0.9% מערכו ומדד הנאסד"ק ננעל גם הוא בירידות כשהשיל 1.3% מערכו. 

למרות נתוני תעסוקה חיוביים שפורסמו בארה"ב ביום שישי, הפסימיות שיצרו נזקיה הכבדים של הוריקן סנדי בחוף המזרחי בארה"ב וחוסר הוודאות בנוגע לעתידה הפוליטי העיבו על המסחר והביאו לירידות השערים במדדים המובילים בוול סטריט. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן