התיירים חוזרים ליוון: הענף צפוי לצמוח ל-11 מיליארד יורו

בעיצומו של המשבר הכלכלי העמוק, יוון תולה את כל תקוותיה על ענף התיירות המתאושש. על פי נתונים רשמיים של הממשלה והבנק היווני המרכזי, ענף התיירות צמח באופן משמעותי בהשוואה לשנה שעברה, על רקע הסרת החשש לפרישת המדינה מגוש היורו והעלייה בבטחון הזרים, שחזרו לבקר במדינה. 

על פי הנתונים, בחודש מאי צמח ענף התיירות ביוון ב-38.5% בהשוואה לחודש הקודם, זאת כאשר ב-5 החודשים הראשונים של השנה הסתכמה הצמיחה ב-15.5%. "מדובר בסימן חיובי מאוד" אמר ראש איגוד המלונאים היווני יאניס רטסוס. "אם אכן המגמה תימשך בחודשים הקרובים, זה יכול להיות הצעד הראשון של יוון אל עבר חידוש הצמיחה במשק". 

ענף התיירות מהווה כ-17% מהמשק היווני, כאשר אחת מכל חמש משרות שייכת למגזר זה. במשרד התיירות צופים כי ב-2013 יצמח הענף ב-10% ל-11 מיליארד יורו. עד סוף השנה צפויים לבקר ביוון 17 מיליון תיירים – מיליון תיירים יותר מאשר ב-2012. 

צילום: רויטרס

בנוסף להיותה מוקד משיכה וותיק לתיירים גרמנים ואנגלים, כעת מגלים ביוון עניין גם אזרחי מזרח אירופה, המהווים כיום כחמישית מכלל המבקרים במדינה. האתרים הפופולריים ביותר הם האיים אגיאן ומיקונוס, שם ביקרו 60% מהתיירים. 

עם זאת, בעוד שתיירות החוץ הולכת וגדלה, תיירות הפנים, המהווה כ-25% מהענף כולו סבלה השנה מכה קשה מהמיתון המחריף במדינה. השכר הממוצע ביוון צנח בכ-30% מאז פרץ המשבר במדינה ב-2009. כתוצאה מכך, משפחות רבות ביוון כבר לא יכולות להרשות לעצמן חופשות ארוכות או סופי שבוע באיים. על פי סקר שנערך לאחרונה במדינה, למעלה משני שליש מהתושבים ביוון לא מתכוונים לצאת לחופשה במהלך הקיץ הנוכחי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן