התמיכה בראש ממשלת ספרד צונחת בעקבות פרשת שחיתות

התמיכה הציבורית בראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, ובמפלגת השלטון, צנחה לאחר שבשמן נקשרה שערוריית שחיתות. כך מראים היום סקרי דעת קהל במדינה. מדיווחים שהתפרסמו בתקשורת בשבועות האחרונים נטען כי לפחות תריסר בכירי מפלגה, כולל ראחוי, קבלו שוחד מקרן חשאית, המופעלת בידי הגזבר שלה לשעבר.

ראחוי הכחיש בתוקף כל אשמה, אולם השערורייה הגוברת עוררה את זעמם של הספרדים, שגם כך אינם מרוצים במיוחד מהטיפול של ממשלתו במשבר הכלכלי העמוק ובאבטלה הגואה במדינה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מפלגת הימין-מרכז העממית (PP) עלתה לשלטון ברוב גדול בסוף 2011, כשהבוחרים דחו את מדיניות שלטון הסוציאליסטים (PSOE). אולם לו היו מתקיימות הבחירות הכלליות היום, היו שתי המפלגות הגדולות בספרד נאבקות ראש בראש, ללא רוב ברור, כך נקבע בסקר דעת קהל שפורסם בעיתון המוביל אל פאיס.

סיבה לדאגה. ראחוי | צילום: רויטרס

הסקר הראה כי 23.9% תומכים במפלגת השלטון – הרמה הנמוכה ביותר מאז 2011, ירידה של 6% לעומת הנתונים שהראה סקר דומה שנערך לפני כחודש. התמיכה ב-PSOE עמדה על 23.5%, וכמעט ולא השתנתה מ-23.3% תמיכה בחודש שעבר.

77% אמרו שהם מסתייגים מראחוי כראש הממשלה, ואילו 85% אינם מאמינים בו עוד או מאמינם בו מעט. 80% מהנשאלים אמרו כי מנהיגי ה-PP אשר הואשמו בתקשורת כי קיבלו שוחד לכאורה – צריכים להתפטר.

עם זאת, מנהיג האופוזיציה הסוציאליסטית, אלפרדו פרס רובלקבה, נכשל לנצל את השערורייה המאיימת על אמינות יריביו הפוליטיים: הסקר הראה כי 89% אינם נותנים את אמונם בו.

כמעט כל המשיבים – 96% – אמרו כי השחיתות הנפוצה בספרד אינה מטופלת כראוי. הסקר נערך בין 30 בינואר ו-1 בפברואר, וכלל ראיונות עם 1,000 אנשים ברחבי ספרד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן