התעשיינים דורשים דיון חירום בבנק ישראל לייצוב שער הדולר

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, קורא לנגיד בנק ישראל לקיים דיון חירום ולהתערב באופן מיידי על מנת לייצב שער הדולר. זאת לאחר שהדולר הגיע היום לשפל הנמוך ביותר מזה 15 חודשים- 3.68 שקל.

לדברי חייק, "החלשות הדולר פוגעת ישירות ביצוא ובכושר התחרות של התעשייה הישראלית. אנחנו לא רוצים לחזור על הטעויות שנעשו בשנים הקודמות ולאבד מיליארדי דולרים של יצוא, כתוצאה מפיחות חד בשער הדולר". 

בנוסף קורא חייק גם לממשלה לקיים דיון חירום בנוגע לשער הדולר, זאת מבלי להמתין לגיבוש תקציב 2013. חייק דורש כי "במסגרת הדיון ייבחנו כלים ממשלתיים אפשריים לחיזוק כושר התחרות, כגון הגדלת היקף ביטוחי האשראי, הגדלת תקציב הקרן לעידוד ותגבור תקציב המחקר והפיתוח. כמו כן יש לבחון הקפאה של העלאות הארנונה, המים, החשמל ומס המעסיקים".

סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל | צילום: מרק ישראל סלם

מנתוני אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, עולה כי בשנה האחרונה היצוא הישראלי נכנס למצב של משבר מתמשך. "היצוא התעשייתי נסוג ריאלית ב- 8% במהלך שנת 2012" מסר רובי גינל, סמנכ"ל הכלכלה בהתאחדות התעשיינים. "היחלשות זו הובילה לכך שמעט מאוד עובדים חדשים נקלטו בתעשייה ורבים מנגד פוטרו. גם סקרים שנערכו בקרב התעשיינים, אינם מעידים על התאוששות צפויה ביצוא ושער הדולר הנמוך יביא ככל הנראה לפגיעה נוספת. במידה ומגמה זו תמשך, הירידה ביצוא תורגש בכלל המשק, שכן הפעילות התעשייתית משפיעה גם על מעגלי המסחר והשירותים הנלווים".

לאחרונה הזהירה התאחדות התעשיינים גם מפני קיפאון בפעילות חברות ישראליות בחו"ל ברבעון הראשון של השנה. על פי תחזית ההתאחדות, האטה הכלכלית בעולם תביא לגידול זעום עד כדי קיפאון בפעילות של החברות הישראליות הפועלות בחו"ל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן