התעשיינים על הביקורת בנושא המיסוי: מתקפה פרועה על החברות

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, שלח היום בצהריים, מכתב לראש אגף תקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ, על רקע מה שמגדירים בהתאחדות כניסיונות של פקידי משרד האוצר, לפגוע בחוק לעידוד השקעות הון על ידי סדרת הדלפות תקשורתיות.

"בימים האחרונים אנו עדים למתקפה פרועה בעיתונות כנגד חברות הפועלות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון בתעשייה", כתב חייק. "לצערי, ספינים, אשר גורמים לחברות תעשייתיות להראות כאילו פעלו במחשכים,ישיגו מטרה הפוכה ויאותתו למשקיעים כי אל להם לסמוך על רגולציה הנקבעת במדינת ישראל". בהמשך המכתב חייק כותב להרשקוביץ' כי "בוודאי שאין אנו מצפים לשמוע על התוכניות של משרד האוצר דרך כלי התקשורת, תוך הכפשת התעשייה הישראלית".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"חברות אלו, אשר כל חטאן הוא הצלחתן העסקית, מעסיקות עשרות אלפי עובדים, ישירים ועקיפים, בישראל והן למעשה עמוד התווך של התעשייה הישראלית ושל המשק הישראלי כולו", טען חייק ודרש מהרשקוביץ, כי יתקיים דיון מסודר בין משרד האוצר למגזר העסקי "גם אם הוא כואב וגם אם יש צורך להעלות לדיון סוגיות שבמחלוקת".

מנכ"ל טבע ג'רמי לוין (מימין) ונשיא אינטל מולי אדן | צילום: רויטרס וישראל הדרי

אתמול, טבע ואינטל, שתי חברות ענקיות הפועלות בישראל כמו גם בשווקים בינלאומיים יצאו כל אחת בנפרד, להגנה אל מול ההאשמות על תשלומי מס נמוכים ו"הרווחים הכלואים". שתי החברות ביקשו לשים את הדגש על כמות המועסקים: טבע ציינה כי היא מעסיקה בישראל למעלה מ-7,000 עובדים במישרין המשלמים מס בהיקף של למעלה מ-300 מיליון שקלים בשנה ואילו אינטל מעסיקה כ-8,500 עובדים והתרחבה בשנה האחרונה ב-760 עובדים. ביחד מגיעות שתי החברות ל-15.5 אלף מועסקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן