ה-50 החדש: כל הפרטים על השטר החדש אשר נמצא בדרכו לארנק שלכם

בנק ישראל מעלה הילוך בהכנות לקראת כניסתם של השטרות החדשים למחזור המסחר בארץ, אשר צפויה להתרחש בהמשך השנה, כשהשטר הראשון אשר צפוי למצוא את דרכו לארנקי האזרחים הוא השטר על סך 50 שקלים. הבוקר כבר מסר בנק ישראל דוגמאות ראשוניות של השטר ליצרנים, ספקים ומפעילי מכונות ממכר, בכדי שיכלו בהכנות לקליטה קלה ומהירה של השטר החדש בשוק.

"בנק ישראל משקיע מאמצים רבים על מנת ששטרות הכסף של מדינת ישראל יהיו בטוחים ומתקדמים ביותר, בהתאם למגמות העולמיות, במטרה לשמור על ביטחון המטבע ויציבות הכלכלה הישראלית" נאמר בהודעה אשר הפיץ הבנק הבוקר. "ההתפתחויות בתחום השטרות, העלייה ברמת הזיופים בעולם והאמצעים הטכנולוגיים שעומדים כיום בידי הזייפנים מחייבים את הבנק להתאים את הסטנדרטים של השטרות לאתגרים של השנים הבאות. שטרות הסדרה החדשה יציגו סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות".


העיצוב הסופי של השטר החדש | צילום: בנק ישראל

אז מה יהיו מאפייניו של השטר החדש? הדיוקן אשר יתנוסס בחזית השטר יציג את פניו של שאול טשרניחובסקי, מגדולי המשוררים הישראלים אי פעם. גבו של השטר יציג עץ הדרים, וצבעו של השטר יהיה ירוק. 

אך בנוסף למאפייני הזיהוי הבסיסיים, על השטר יופיעו פרטים נוספים אשר יסייעו לכם במשחקי טריוויה שונים: למשל, על השטר יוטבעו בכתב זעיר מילות השיר "הוי ארצי מולדתי" אשר כתב טשרניחובסקי, ובנוסף על הגב השטר יופיעו חלק ממילות השיר "אני מאמין". תמונות הרקע בגב השטר יציגו כותרת עמוד בסגנון קורינתי (המזוהה עם יוון העתיקה) – בהשראת תרגומיו של טשרניחובסקי לשירת יוון העתיקה.

השטרות החדשים יובדלו זה מזה באורכם בנוסף להבדלים בצבעים, במטרה לסייע לאוכלוסיית העיוורים להבדיל בין שטר לשטר. בנוסף, כל שטר יכלול סימון ייחודי אשר יוטבע בכל שטר ויאפשר לזהותו על ידי מישוש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן