וודקה, לק, נעליים – הכל הולך: ברוכים הבאים לפרגי לנד

פרגי בהחלט מצליחה לעמוד בציפיות. כיאה לזמרת סקסית ששמה הוא מותג, היא מחזיקה בקו נעליים משלה ועובדת על קו מוצרי לק צבעוני לציפורניים ובשמים. היא גם בעלת מניות בחברת וודקה, ורוכשת בנייני דירות בזול, תוך שהיא מנצלת את מחירי התקופה שלאחר הסאב־פריים בקליפורניה.
בהמשך השנה יהיו זמינות גם תיבות של פרגוסון קרסט, יין מכרמים שנרכשו בידי הכוכבת, חצי כהשקעה וחצי כמתנה לאביה, מורה בגמלאות עם כישרון מיוחד לחקלאות.
נוסף על כך, כולל תיק ההשקעות האקלקטי והצומח של הזמרת גם נתח מקבוצת ליגת ה־NFL. סולנית הבלאק אייד פיז היא אוהדת שרופה של המיאמי דולפינס עוד מילדות, אך רק מעטים יודעים שהיא גם בעלת אחזקת מיעוט בקבוצה, לאחר שרכשה אחזקה קטנה בדולפינס ב־2009.

קו נעליים, קו מוצרים לציפורניים ובשמים, וודקה דלת קלוריות, נדל"ן. פרגי | צילום: רויטרס

"עבורי זוהי התחייבות לטווח ארוך", היא אומרת לפורבס כשהיא יושבת בביתה בלוס אנג'לס, שאותו היא חולקת עם בעלה, השחקן ג'וש דוהאמל, זמן קצר לפני שהיא יוצאת לסוף שבוע בפסטיבל הרוק קואצ'לה. "אני שמה על זה את הכסף שלי".

ילדה של אבא

כשמשוחחים עם פרגי, מתברר תוך זמן קצר שגם בגיל 37, עם 8 פרסי גראמי ביד והצלחה עצומה, היא עדיין הילדה הקטנה של אבא.
בזכות אביה, פאט פרגוסון, בעצמו שחקן פוטבול במכללה ומאמן בתיכון, זכתה פרגי להתחכך כבר בילדותה עם גיבוריה דן מרינו וג'ו מונטנה, שבאו להתארח בביתם בהאסיינדה הייטס, קליפורניה.
"כשהוריי התגרשו, אלו היו המפגשים שלנו", אומרת פרגי. במהלך אותן שנים, כשלא צפתה במרינו מככב על לוחות הניקוד של ה־NFL, כיכבה פרגי בפרסומות טלוויזיה ומאוחר יותר בתוכנית הבידור המצליחה Kids Incorporated. היא בילתה שש שנים בשירה וריקודים, וצברה כסף טוב, יחסית לילדה לפחות.
"ההורים שלי תמיד התייחסו נהדר לכסף שהרווחתי", היא אומרת. "הם לא לקחו ממני אגורה, אלא השקיעו עבורי בהשקעות בסיכון נמוך מאוד. מניות, איגרות חוב. הם רצו לחסוך בשבילי כסף לקולג'". היא עוצרת לרגע, ואז צוחקת – צחוק קולני אמיתי. "היה לי חיסכון לקולג'".
החיסכון הזה לא הצליח למלא את ייעודו: בסוף שנות העשרה ובתחילת שנות ה-20 לחייה, החלה פרגי, אז חברה בשלישיית הרית'ם אנד בלוז וויילד אורכיד, לחגוג במרץ. ב־2000, כשהצלחתה המתונה של הלהקה הלכה ופחתה, היא עברה מאקסטזי לקריסטל מת'. במשך שנה הסתובבה עם חברי כנופיות מאיסט אל.איי ובילתה במועדני לילה מדי ערב.
כיום היא נקייה כבר יותר מעשור, אבל בימים הקשים ההם היא בזבזה את כל מה שהוריה חסכו בשבילה. "לקחתי דמי אבטלה", היא נזכרת. "התחלתי מאפס".
פגישה מקרית עם הבלאק אייד פיז הובילה למקום קבוע בלהקה. ברגע שפרגי החלה לראות את הפירות מהאלבום Elephunk, הלהיט של הפיז מ־2003, היא שכרה את שירותיו של יועץ פיננסי מקליפורניה, שהפך מאז למנהל העסקים שלה, לחבר ולאיש סודה, אם לשפוט לפי האופן שבו הם מתארים זה את זו.
תשע שנים מאוחר יותר, היועץ הזה, מייקל מרקאריאן, בודק בשבע עיניים כל בקשה למתן חסות המופנית אליה ומוצא עבורה נדל"ן במחירי מציאה. מדי חודש הוא מצטרף לשיחת ועידה עסקית שדנה בהתקדמות מגוון המותגים של פרגי, ושבה משתתפת קבוצה מעורבת הכוללת את הוריה של פרגי, עורך הדין שלה והתרפיסט שלה.
"אני שומר על גישה שמרנית ופשוטה עבורה", אומר מרקאריאן, שמתאר את הלקוחה המפורסמת ביותר שלו כחסכנית למדי. "אני מתרחק מקרנות גידור ומריט (קרנות נדל"ן). אני לא רוצה לקום בוקר אחד ולגלות שהריט שלה ירדה ב־40 אחוז או שקרן הגידור שלה מנוהלת בידי מאדוף".
מאז שהשניים איחדו כוחות, סייע מרקאריאן לפרגי לסגור את עסקת הדולפינס, שכללה שיעור קטנטן מהקבוצה במחיר של שבע ספרות. בעל הזיכיון, המיליארדר ומפתח הנדל"ן סטפן רוס, חיפש את פרגי בנרות לאחר ששמע שהיא אוהדת את הקבוצה כל חייה. רוס אומר שצוות ההנהלה שלו מושפע מאוד מהזמרת בניסיונו לשפר את האווירה באיצטדיון סאן לייף, שאיבד מזוהרו מאז ימי התהילה של הדולפינס, לפני עשרות שנים.
"יש לה הבנה מצוינת ביצירת קשר עם קהל", אומר רוס, בהתייחסו להופעה של פרגי לפני משחק הפתיחה של הקבוצה בספטמבר האחרון. "המומחיות שלה לא תסולא בפז. היא סייעה לנו להעביר אנרגיה כזאת מהופעה למשחק פוטבול".

הפרגי הראשונה

מאוחר יותר נוצרה השותפות של פרגי עם Voli, וודקה דלת־קלוריות שהגיעה רשמית לשוק בשנה שעברה. מנכ"ל וולי, אדם קמנשטיין, חיפש משקיע ולא "סתם פנים". כפי שהוא מנסח זאת: כוכב זוהר וחברותי, עם יוקרה חברתית – אבל עם גוף חטוב, מהסוג ששוק היעד שלו משתוקק לו. כאן נכנסה לתמונה פרגי, שיודעת ליהנות מקוקטייל או שניים, אבל מציגה לראווה בטן קשה כמו אבן, שכמותה ניתן למצוא בדרך כלל אצל ספורטאים מקצוענים.
החברה לא גייסה מזומנים כשפרגי הצטרפה אליה בינואר האחרון, והזמרת הסכימה לקבל חלק מהמניות במקום מקדמת חסות שמנה. היא מקבלת נתח מרווחי וולי ומעניקה למותג פנים בשביל הפרסומות. "הייתי אחת מאותן בנות שסופרות את הקלוריות ושותות דיאט קולה עם וודקה, או וודקה עם סודה, כי אפילו במי טוניק יש קלוריות", היא אומרת עם הצחוק העמוק שהוא סימן ההיכר שלה. "בשנות ה־20 שלי חיפשתי דברים כאלה. אני יודעת שיש ביקוש לזה, כי אני הייתי לקוחה מתאימה בעצמי".

פרגי מלהטטת בין המחויבויות שלה לוולי לקו הנעליים שלה, חלק מעסקה עם בראון שו קומפני הרשומה למסחר בבורסת הני"ע של ניו יורק. כמו בכל ההסכמים העסקיים שלה, היא מקבלת נתח מהשורה התחתונה; בתמורה, היא מצולמת לעתים קרובות פה ושם כשהיא נועלת זוג נעלי פרגי פוטוור בגובה השמים.
הדבר הבא: קו המיועד לחובבי נעליים צעירים יותר, הקרוי Fergalicious – שם השיר מ־The Dutchess ("הדוכסית") אלבום הסולו הכפול שלה מ־2006, שהגיע לפלטינה (שהוא עצמו מהווה מעין מחווה לעמיתה הבריטית המלכותית לשעבר, הפרגי הכי מפורסמת בעולם עד שהיא הגיעה).
   בקרוב השלישי. פרגי – הבושם | צילום: יח"צ

היא גם עובדת על בושם שלישי עם שותפתה הוותיקה Avon, ועל קו של לק אישי לציפורניים של Wet n Wild, הנושא את שמה. אם היא תמצא זמן לכך, היא תרצה להתרחב גם לתחום ההלבשה; היא מצהירה על עצמה כמכורה לכושר והיא מתכננת להיכנס לתחום ביגוד הספורט. "יש לי הרבה רעיונות בכל הקשור לביגוד ספורט אופנתי", היא אומרת. "אלו דברים שאני מבינה בהם".
אבל קודם כל היא תנצח על ההשקה הרשמית של פרגוסון קרסט, ככל הנראה מתישהו בקיץ הזה. כשהשיחה עוברת לכרם שלה, משתנה טון הדיבור של פרגי מעליז לסנטימנטלי מעט. כשאביה עבר לגור בעיירה המבוקשת סולבנג במחוז סנטה ברברה – האזור שבו מתרחשת עלילת הסרט "דרכים צדדיות" – היא קנתה חלקה באזור סמוך. מאז, פאט פרגוסון זורע את הזרעים, שותל ומנכש בערך ארבעה דונמים של גפנים. "הוא ממש גנן מקצועי", אומרת פרגי; הוא לימד אותה איך לגדל תפוזי דם, תפוז סיני וגרגרי יער עוד כשהייתה קטנה.
"זאת השקעה", אומרת פרגי על הכרם. "אני משקיעה בנדל"ן. נוסף לכך, לאבא שלי יהיה בית נהדר". היא לא מצפה להפיק יותר מדי בקבוקים – אולי 1,000 תיבות של יין סירה, וכן יין לבן המיוצר מענבי ויוניה וקברנה סוביניון.

בין שלל התפקידים. פרגי ובעלה ג'וש דוהמל | צילום: רויטרס

יום לפני שפרגי יוצאת לתפוס כמה להקות חדשות ומבטיחות בקואצ'לה, היא טורחת סביב בעלה הסובל מהצטננות קשה. "הכנתי לו תה צמחים מיוחד", היא אומרת. "בין שלל התפקידים שלי, אני גם האישה הקטנה". היא צוחקת, כאילו הרעיון של כוכבת־העל של הפופ בעלת הפורטפוליו העוצמתי, שמשחקת בלהיות אחות, הוא מעט צורם. "גם זה מותג שלי – רעיה! זה בהחלט מותג שאני נהנית להשקיע בו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן