וול סטריט בשיא כל הזמנים לאחר דברי ילן בסנאט

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית במיוחד על רקע דבריה של ג'נט ילן בשימוע מול הסנאט, לפיהם צפוי להמשיך הבנק הפדרלי תחת הנהגתה בתוכנית ההרחבה הכמותית, לפחות בזמן הקרוב.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.3%, מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.4%. ומדד הנסדא"ק עלה ב-0.2%, כאשר הדאו ג'ונס וה-S&P שברו שיא חדש.

היום הופיעה הנגידה האמריקאית הנכנסת, ג'נט ילן בפני הסנאט, במסגרת הליך אישורה לתפקיד. ילן הבהירה כי  יהיה זה מסוכן להפסיק מוקדם מדי את תוכנית ההקלה הכמותית: "חיוני שנעשה כל שביכולתנו כדי לקדם התאוששות איתנה ביותר".

צילום: רויטרס

הבוקר, עוד לפני דבריה של ילן, אמרו במחלקת המחקר של FXCM ישראל כי "נראה שבשוק הולכים צעד אחד אחורה בכל הנוגע להערכות כי הבנק ידחה את צמצום ההרחבה עד למחצית הראשונה של 2014, וכעת אף ישנן הערכות כי הבנק יבצע צמצום ראשון כבר בדצמבר, אם כי אנחנו מעריכים כי הסבירות לכך נמוכה וכי הבנק ינקוט מדיניות זהירה יותר, לפחות עד שיתבררו נזקי ההשבתה האחרונה על המשק האמריקני ושוק התעסוקה."

הבוקר פורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות בארה"ב, לפיהם נרשמה ירידה של כ-2,000 במספר התביעות בשבוע האחרון והן עמדו על 339 אלף, מעט יותר מהצפי הכלכלנים.

גם נתונים אודות הגרעון המסחרי של ארה"ב בחודש ספטמבר שעומד כעת על 41.8 מיליארד דולר, התפרסמו היום, והצביעו על התרחבות של 3 מיליארד דולר לעומת החודש הקודם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן