וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת וחתם את השבוע החלש ביותר מאז חודש יוני

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה מעורבת. המגמה החיובית בפתיחת המסחר על רקע העלייה במדד אמון הצרכנים לחודש אוקטובר והדוחות הכספיים של הבנקים וולס פרגו ו-JP מורגן, שהיו טובים מהצפוי, התחלפה לאחר מכן במגמה מעורבת על רקע הורדת תחזית הצמיחה של אסיה לשנתיים הקרובות ב-0.6%-0.7% על ידי קרן המטבע העולמית, וחוסר הודאות לגבי בקשת הסיוע הכלכלי של ממשלת ספרד מהאיחוד האירופי. 

הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הפתיחה, הנאסד"ק איבד 0.2% מערכו וה-S&P 500 ירד ב-0.3%. הדאו ג'ונס רשם השבוע ירידה של 2.1%, הנאסד"ק נחלש ב-2.9% וה-S&P 500 איבד 2.2% מערכו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מסחר בוול סטריט | צילום: רויטרס

מדד אמון הצרכן לחודש אוקטובר, המשקף כיצד תופסים הצרכנים את המצב הכלכלי, היה הגבוה מזה חמש שנים (83.1 נקודות, בעוד שתחזיות האנליסטים עמדו על 78 נקודות בלבד). הפתעה נוספת סיפקו הדוחות הכספיים של הבנקים וולס פרגו וג'יי.פי. מורגן שהיו טובים מהצפוי, בין היתר לאור ההתאוששות בשוק הנדל"ן.

אולם הסוחרים ממתינים עדיין להחלטתה של ספרד האם ומתי תבקש חבילת חילוץ מהאיחוד האירופי. בקשת סיוע ספרדית עשויה להסיר שכבה נוספת של אי-ודאות בשווקים, ולהוציא לפועל את תכנית רכישת האג"ח של הבנק האירופי המרכזי, שמטרתה הפחתת עלויות אשראי לכלכלות גוש אירו שנמצאות במצוקה. "נראה שישנה כעת אופטימיות רבה יותר, כשהמשוכה הבאה תהיה ספרד", אמר אנדרו ווילקינסון, אסטרטג כלכלי ראשי במילר טבק & Co LLC.

בשבוע הבא תהיה למנהיגי גוש האירו הזדמנות נוספת לקדם את תכניתם לטיפול במשבר, כאשר מנהיגי איחוד האירופי ייפגשו ביום חמישי בבריסל. היום אמרה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, כי יש להעניק עוד זמן למדינות הנאבקות בחוב – יוון וספרד – בכדי שאלו יצליחו לצמצם את הגירעונות התקציביים. בורסות אירופה ננעלו היום בירידות שערים כאשר בורסת לונדון מאבדת 0.6% מערכה, והבורסות בפרנקפורט ובצרפת נחלשות ב-0.7%.

קרן המטבע העולמי הורידה היום את תחזית הצמיחה של יבשת אסיה. היבשת, מדגישה הקרן, תמשיך להוות כח מרכזי בכלכלת העולם, אך ההאטה בביקושים בעולם ובמיוחד בגוש היורו מביאים לכך כי ההאטה בצמיחתה של אסיה תימשך.

בעדכון שערכה קרן המטבע לתחזית הכלכלית האזורית, העריכה את אחוז הצמיחה בשנה הבאה ב-5.9%, ירידה של 0.7% מאז ההערכה האחרונה. קרן המטבע הזהירה גם כי קיים סיכוי של 1 ל-7 כי הצמיחה תיפול מתחת ל-4%. גם באשר לשנה הנוכחית עידכנה הקרן את התחזית כלפי מטה כאשר הורידה אותה ב-0.6%, כך שעתה היא עומדת על 5.4%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן