וול סטריט ננעלה ביציבות; היינץ זינקה ב-20% לאחר המכירה לוורן באפט

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל היום ביציבות על רקע נתוני הצמיחה החלשים אשר פורסמו היום באירופה. נתוני התביעות הראשונות לדמי אבטלה אשר פורסמו היום בארה"ב הפתיעו לטובה כשמספר התביעות היה קטן יותר ב-19 אלף לעומת צפי האנליסטים.

מדד הדאו ג'ונס, מדד הנאסד"ק ומדד ה-S&P 500 נסחרו סביב רמות הפתיחה.

באירופה ננעל היום המסחר במגמה שלילית, כאמור על רקע נתוני צמיחה חלשים: בורסת לונדון נחלשה ב-0.5%, בורסת פרנקפורט רשמה ירידה של 1% ובורסת פריס השילה 0.8% מערכה. באסיה ננעל היום המסחר בעליות: בורסת שנחאי התחזקה ב-0.6%, בורסת טוקיו הוסיפה 0.5% לערכה ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 0.8%.

נתוני הצמיחה בגוש היורו ברבעון הרביעי של שנת 2012 אשר פורסמו היום היו נמוכים ב-0.6% לעומת הרבעון השלישי. בלטו לרעה שתי הכלכלות הגדולות ביותר ביבשת, גרמניה וצרפת, אשר הצטמצמו במידה ניכרת במהלך שלושת החודשים האחרונים של שנת 2012, מה שמצביע על כך שהיבשת עומדת בפני מיתון עמוק יותר.

הכלכלה הגרמנית התכווצה ב-0.6% במהלך הרבעון הרביעי של השנה החולפת. הנתון מצביע על הביצועים הגרועים ביותר של הכלכלה הגדולה ביבשת מאז שנת 2009. גם צרפת, שכלכלתה התכווצה ב-0.3%, הציגה נתונים גרועים יותר מהמצופה.

נתוני התביעות הראשונות לדמי אבטלה אשר פורסמו היום בארה"ב הפתיעו לטובה כאשר היו נמוכים בכ-19 אלף מצפי האנליסטים. מ-368 אלף תביעות בשבוע הקודם ירד השבוע מספר התביעות ל-341 אלף. זאת לעומת צפי האנליסטים אשר עמד על ירידה עד ל-360 אלף תביעות.

חברת האחזקות של המיליארדר האמריקאי וורן באפט, ברקשייר האתווי, רכשה את חברת היינץ תמורת 23 מיליארד דולר, לפי שווי של 28 מיליארד דולר. באפט חתם על עסקת רכישת החברה בשיתוף עם חברת ההשקעות 3G קפיטל.

בהודעה שפרסמה היום היינץ נאמר כי העסקה תמומן על ידי מזומנים של חברת ברקשייר האתווי ושל 3G קפיטל, וכן על ידי כספים שיגיעו מהבנקים ג'י. פי מורגן ו-וולס פארגו. היינץ סירבה לפרט איזה חלק מן המימון יגיע מחברתו של באפט. עם זאת, ברשת CNBC מדווחים כי כל אחד מהצדדים יעביר 4.5 מיליארד דולר במסגרת העסקה. מניית היינץ זינקה היום ב-19.9%.

מניית איזיצ'יפ, אשר נפלה אתמול ב-22% לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון האחרון של 2012, עלתה היום ב-5.6%. מניית נייס איבדה 0.1% מערכה לאחר שגם היא פרסמה אמש את דוחותיה שכללו הכנסות של 240 מיליון דולר, גידול של 12% לעומת אשתקד. הרווח הנקי עמד 43.2 מיליון דולר, גידול של 15% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן