וול סטריט ננעלה ביציבות על רקע נתוני אבטלה חיוביים

העליות שפתחו את יום המסחר בוול סטריט התמתנו והמסחר הסתיים כמעט ללא שינוי על רקע נתוני האבטלה הרשמיים של משרד התעסוקה האמריקאי המראים כי תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב בשבוע שעבר צנחו ב-30 אלף והגיעו ל-339 אלף, הכמות הנמוכה ביותר מאז פברואר 2008.

מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה קלה של 0.1% וה-S&P 500 והנאסד"ק סיימו את יום המסחר ביציבות. 

נתוני תביעות האבטלה מהוות אינדיקטור לכמות הפיטורים בארה"ב וכאשר הם נמוכים, הדבר מעיד על שיפור במצבו של שוק העבודה במדינה. בשנה האחרונה נרשמה תנודתיות רבה במספר תביעות האבטלה הראשונות וכתוצאה מכך מתקשים האנליסטים להצביע על מגמה ברורה בשוק. 

ברק אובמה, נשיא ארה"ב | צילום: רויטרס

בנוסף היום פורסם גם המאזן המסחרי של ארה"ב. על מי הנתונים של משרד המסחר האמריקאי, הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב באוגוסט ב-4.1% לרמה של 44.2 מיליארד דולר לעומת 42.5 מיליארד דולר ביולי. עוד פורסם כי היצוא מארה"ב ירד ב-1% באוגוסט לרמה של 181.3 מיליארד דולר, רמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר. ירידה נרשמה גם ביבוא לארה"ב שהתכווץ ב-0.1% לרמה של 225.5 מיליארד דולר, גם במקרה זה מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז פברואר. 

נתונים אלה מתפרסמים יום לאחר שספר הבז' של הבנק הפדרלי שבוחן את מצב הכלכלה ב-12 מחוזות ומעיד על הסביבה הכלכלית של כל מחוז. הדוח הראה כי 10 מחוזות דיווחו על צמיחה כלכלית מתונה בחודשים אוגוסט-ספטמבר, כאשר ניו-יורק וקנזס דיווחו על העדר צמיחה או האטה כלכלית. בדו"ח הקודם שפורסם באוגוסט דיווח על הבנק על צמיחה צנועה ב-9 מהמחוזות.

על פי הספר כלכלת ארה"ב צמחה מעט בענפים מסוימים ובאחרים נותרה עומדת במקום. צמיחה בקצב מתון נרשמה בשוק הדיור הודות לנתונים טובים על מכירות הבתים הקיימים אך מנגד שוק העבודה, על אף דו"ח התעסוקה האחרון שהראה על ירידה בשיעור האבטלה, עדיין לא התאושש. כמו כן הוצאות הצרכנים נשארו ללא שינוי דבר המעיד על הצריכה הפרטית וגם ענף הרכב לא רשם שיפור מיוחד מאז הדו"ח האחרון אך לעומת שנה שעברה מצבו השתפר.

ענף הייצור והתעשייה הצביע על מגמות מעורבות, כאשר מחצית מהמחוזות דיווחו על שיפור מסויים מאז הדוח הקודם.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן