וול סטריט ננעלה ביציבות: פרולור זינקה ב-7.4%, אפל יציבה

בורסות וול סטריט ננעלו ביציבות במגמה לירידות לאחר הגל הירוק שנרשם בארבעת ימי המסחר האחרונים, כשעונות הדוחות נמצאת בשיאה. במרכז המסחר צפויה לעמוד מניית אפל, אשר דיווחה אתמול על ירידה ברווחים לראשונה מזה עשור, אך גם עקפה במעט את תחזיות האנליסטים. גם חברת מלאנוקס הישראלית תפרסם את תוצאותיה לסיכום הרבעון הראשון.

המשקיעים מקווים ליום מסחר רגוע, לאחר שדיווח שקרי אתמול על פצצה בבית הלבן בטוויטר של סוכנות הידיעות AP גרם לצניחה חדה מאוד במניות, אך הן שבו לעלות מיד כשהתברר שהחשבון נפרץ.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.3%, מדד S&P 500  ומדד הנאסד"ק ננעלו ללא שינוי.

השווקים באירופה טיפסו לאחר שנתוני מקרו בינוניים בגוש היורו העלו סברה כי הבנק האירופי המרכזי יוריד את הריבית בשבוע הבא לשפל היסטורי של 0.5% ועשוי לשקול גם אמצעים קיצוניים יותר כמו הלוואות לחברות מסוימות. "כולם מצפים שהבנק האירופי המרכזי ייכנס לבמה ויחתוך את הריבית", אומר קרולין הכט, אסטרטגית מטבע בקומרצבנק.

המדדים המובילים נצבעו בירוק וזאת לאחר שאתמול זינקו מרבית הבורסות ביבשת. פרנקפורט עלתה ב-1.3%, לונדון טיפסה ב-0.4% ופאריס קפצה ב-1.5%.

 

צילום: רויטרס

 

זירת המאקרו בארצות הברית: מוקדם יותר התפרסם נתון מכירות המוצרים בני-קיימא לחודש אפריל ירד ב-5.7%, לעומת הערכות האנליסטים שעמדו על ירידה מתונה יותר של 2.8%. הירידה החדה עומדת אל מול עלייה של 5.6% בחודש שעבר.

חברת התעופה בואינג דיווחה היום על עלייה של 20% בהכנסה השנתית, למרות נפילה בהכנסות בשל קיעקוע מטוסי הדרימליינר לאחר בעיה בסוללות.

תוצאותיה של ענקית הטכנולוגיה אפל עקפו במעט את התחזיות המוקדמות, אך רווחי החברה ירדו לראשונה מאז 2003. במקביל, הודיעה החברה כי תגדיל את חלוקת הדיבידנד ב-15% ואת תוכנית רכישת המניות שלה ב-50 מיליארד דולר. לאחר פרסום הדוחות עלתה המניה ב-5% במסחר המאוחר. על פי הדוחות, נפל הרווח הנקי בכ-18% ל-9.5 מיליארד דולר (או 10.09 דולר למניה), ביחס לרווח נקי של 11.6 מיליארד דולר אשתקד. מדובר כאמור בירידה הראשונה ברווחי החברה מזה כעשור, אך בנתון טוב יותר מן התחזיות המוקדמות, שחזו רווח למניה של 9.97 דולר. הכנסותיה של אפל גדלו בכ-11% ל-43.6 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 42.3 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן