וול סטריט ננעלה בירוק: מדד מחירי הבתים בשיא של שבע שנים

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בעליות על רקע המהפך בשוקי אסיה ואירופה היום ונתוני מקרו מפתיעים שפורסמו אחר הצהריים בארה"ב. מדד מחירי הבתים (קייס-שילר) עלה באפריל ב-12.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד לשיא של 7 שנים, ונתוני מכירות המוצרים בני הקיימא לחודש מאי עלו ב-3.6%, שניהם מעל לציפיות. גם מדד אמון הצרכנים הפתיע לטובה ואף הגיע לרמת שיא מזה 5 שנים.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.7%, מדד ה-S&P 500 רשם עליה של 0.9% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.8% לערכו. מניית מלאנוקס התחזקה ב-11% לאחר שדיווחים קשרו את החברה להסכם עם חברת מיקרוסופט אשר מתכננת על פי אותם דיווחים להקים חוות שרתים בהיקף חסר תקדים.

לאחר שבמהלך היום נסחרו הבורסות באסיה בירידות חדות, התמתנו הירידות ובהונג קונג אף נרשמה עלייה קלה. בורסת שנחאי שנפלה במהלך הבוקר ב-3.8%, ננעלה בירידה קלה של 0.1% בלבד. הונג קונג התחזקה ב-0.6% ובורסת טוקיו איבדה 0.7% מערכה.

באירופה ננעל המסחר בעליות משמעותיות, כשבורסת לונדון התחזקה ב-1.2%, בורסת פרנקפורט רשמה עלייה של 1.5% ובורסת פאריס הוסיפה 1.5% לערכה. בורסת מילאנו נחלשה ב-0.4% על רקע גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר וראש מפלגת הימין-מרכז, סילביו ברלוסקוני, שנידון אתמול ל-7 שנות מאסר לאחר שנמצא אשם בכך ששילם כסף כדי לקיים יחסי מין עם קטינה.

צילום: רויטרס

מדד מחירי הדיור בארה"ב (קייס-שילר) אשר התפרסם היום בארה"ב הראה כי בחודש אפריל חלה עלייה של 12.1% במחירי הבתים החדשים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מעבר לציפיות האנליסטים שחזו עלייה של 10.6% בלבד. היה זה החודש ה-11 ברציפות בו חלה עלייה במדד זה, שהגיע לשיא של 7 שנים. במרץ עלו מחירי הבתים ב-10.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בהשוואה לפי חודשים, מדובר בעליה של 2.5% לעומת החודש הקודם לו, כאשר הציפיות עמדו על עלייה של 1.1%. ואם זה לא מספיק, נתוני מכירות הבתים החדשים עלו במאי ב-2.1%, לקצב שנתי של 476 אלף בתים. זאת לעומת תחזית לקצב של 464 אלף בתים.

עוד התפרסמו היום בארה"ב נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש מאי, אשר עלו ב-3.6% לעומת צפי לעלייה של 3%. בחודש אפריל עמדה העלייה על 3.5%. מדד אמון הצרכנים לחודש יוני עמד על רמה של 81.4 נקודות, שיא שיא של 5 שנים. צפי האנליסטים לעומת זאת עמד על רמה של 75.2 נקודות.

אטיוניטי (ATTU), ספקית פתרונות תוכנה לזמינות מידע, הודיעה היום על מינויו של לורנס שוורץ כסגן נשיא לשיווק. שוורץ, שייכנס לתפקידו באופן מיידי, יהיה אחראי על כל היבטי קידום השיווק והמכירות. עד לאחרונה כיהן שוורץ כסגן נשיא לשיווק ב-Tokutek, חברה בתחום טכנולוגית מסדי נתונים. מניית החברה התחזקה היום ב-0.9%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן