וול סטריט ננעלה בירידות חדות לאחר פרסום פרוטוקול ישיבת הריבית

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בירידות חדות על רקע פרסום פרוטוקלי ישיבת הריבית של הבנק הפדרלי המרכזי, נתוני התחלות הבנייה לחודש ינואר ומדד המחירים ליצרן בחודש שעבר.

מדד הדאו ג'ונס איבד 0.8% מערכו, מדד הנאסד"ק נסחר בירידה של 1.5% ומדד ה-S&P 500 נחלש ב-1.2%.

בורסות אירופה ננעלו היום המגמה מעורבת: בורסת לונדון התחזקה ב-0.3%, בורסת פרנקפורט נסחרה סביב רמות הפתיחה ובורסת פריס איבדה 0.7% מערכה. בורסות אסיה ננעלו היום במגמה חיובית: בורסת שנחאי הוסיפה 0.6% לערכה, בורסת טוקיו התחזקה ב-0.8% ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 0.7%.

מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום | צילום: יח"צ

המשקיעים לטשו הערב עיניים לפרוטוקול ועדת הריבית של הבנק הפדרלי אשר פורסם הערב. מן הפרוטוקול עולה כי בבנק שוקלים שינוי במגמת ההרחבה הכמותית של הבנק בפגישתו הבאה של הבנק בחודש מרץ, מה שמשך את הבורסות לירידות. 

נתוני התחלות הבנייה, אשר עמדו בדצמבר על 954 אלף בחודש, ירדו בחודש ינואר ב-8.5% עד ל-890 אלף. זאת לעומת צפי לירידה עד ל-914 אלף. מדד המחירים ליצרן עלה בינואר ב-0.2% לעומת צפי האנליסטים אשר עמד על עלייה של 0.3%.

מניית סודהסטרים ירדה היום ב-6.4% למרות שהכתה את התחזיות לגבי דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון האחרון של 2012. הרווח הנקי של יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים היה ברבעון האחרון גבוה בכ-6 סנט למניה לעומת הצפי, וההכנסות גבוהות ב-11.4 מיליון דולר לעומת התחזיות.

מלאנוקס ירדה הערב ב-3.5% לאחר שלבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה, בטענה כי בכירי החברה מסרו דייוח מוטעה בפני המשקיעים.

מניית אפל איבדה היום 2.4% מערכה לאחר שאתר הפייננשל טיימס דיווח כי חברת פוקסקון, יצרנית רכיבי האלקטרוניקה האחראית על ייצור חלקים של מוצרי אפל, הודיעה כי היא מפסיקה לגייס עובדים חדשים למפעליה בכל רחבי סין. מניית גוגל שעברה אתמול לראשונה את רף 800 הדולרים, נחלשה היום ב-1.8% לאחר שהחברה חשפה סרטון נוסף מתוך Project Glass – המשקפיים המיוחדים הפועלים בדומה לסמארטפון, ומסוגלים להזרים מידע מהרשת מול עיניו של המשתמש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן