וול סטריט ננעלה בירידות: טבע נחלשה ב-0.5% לאחר פרסום דוחותיה

המסחר בבורסות בארה"ב מתנהל היום בירידות על רקע ירידה קטנה מהצפוי במספר התביעות לדמי אבטלה חדשים והודעת הריבית של הבנק האירופי המרכזי.

מדד הדאו ג'ונס איבד 0.3% מערכו, מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.1% ומדד ה-S&P 500 רשם ירידה של 0.2%.

בורסות אסיה ננעלו היום בירידות: בורסת שנחאי נחלשת ב-0.7%, בורסת טוקיו איבדה 0.9% מערכה ובורסת הונג קונג רשמה ירידה של 0.3%. בורסות אירופה נסחרות נכון לשעה זו ב מגמה מעורבת: בורסת לונדון מאבדת 0.7% מערכה, בורסת פרנקפורט מתחזקת ב-0.4% ובורסת פריס נחלשת ב-0.6%.

צילום: רויטרס

נתוני הדרישות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו בשבוע החולף בכ-5,000 תביעות ל-366 אלף לעומת תחזיות האנליסטים אשר עמדו על ירידה ל-360 אלף. כך על פי נתונים שפרסם היום משרד התעסוקה בארה"ב.

בתוך כך הודיע היום הנשיא האמריקאי ברק אובמה כי הוא מוכן לעסקה גדולה עם הקונגרס לגבי הקיצוצים בתקציב ורפורמות המס, על מנת לסיים את אי הודאות הפיסקלית לגבי הגרעון האמריקאי.

הבנק האירופי המרכזי החליט היום להשאיר את שיעור הריבית על כנה, ברמה של 0.75%, ומחכה לראות אם ההתאוששות הכלכלית באיזור תתחיל מאוחר יותר השנה, או אם תתעכב בשל התחזקות המטבע היורו.

היורו הגיע השבוע לשיא של 14 חודשים אל מול הדולר, ולשיא של 30 חודשים מול הין, מה שהביא את נשיא צרפת פרנסואה הולנד לקרוא לקביעת מדיניות חליפין שתגן על המטבע מ"תנועות בלתי רציונליות". "הפעילות הכלכלית בגוש היורו צפויה להתאושש בצורה איטית ב-2013, אך יש יותר סיכונים מאשר סיכויים", אמר נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, במסיבת עיתונאים שערך לאחר ההחלטה.

חברת התרופות טבע פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2012. הרווח הנקי של החברה הגיע ל-1.1 מיליארד דולר, ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-5.2 מיליארד דולר, בהשוואה ל-4.9 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של טבע ברבעון האחרון של 2012 עמד על 1.3 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. תוצאותיה של טבע תואמות את תחזיות האנליסטים שצפו כי הכנסותיה של החברה ברבעון האחרון של 2012 ירדו ב-6.6% ל-5.3 מיליארד דולר. מניית החברה נחלשה היום ב-0.5%.

סלקום פרסמה היום תחזיות ראשוניות לקראת פרסום הדוחות בתחילת מרץ, כאשר הכנסות החברה צפויות לעמוד על 1.37 מיליארד שקל. מניית החברה איבדה כ-3.3% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן