וול סטריט ננעלה בירידות לקראת ההכרעה לגבי תכנית הקיצוצים

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בירידות קלות על רקע המגמה החיובית באירופה ונאומו של נשיא הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, בפני הקונגרס, בו הגן על תכנית ההרחבה הכמותית השלישית, מחד, והחשש מפני תכנית הקיצוצים הנרחבת בהוצאות הממשל אשר עלולה להיכנס מחר לתוקף, מאידך.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.15%, לאחר שבמהלך המחר היה קרוב לרמתו הגבוהה אי פעם. מדד הנאסד"ק איבד 0.07% מערכו ומדד ה-S&P 500 רשם ירידה של 0.09%.

באירופה ננעל היום המסחר בעליות: בורסת לונדון התחזקה ב-0.5%, בורסת פרנקפורט רשמה עלייה של 0.9%, בורסת פריס הוסיפה 0.8% לערכה ובורסת מילאנו עלתה ב-0.6%. באסיה ננעל היום המסחר בעליות חדות: בורסת שנחאי קפצה ב-2.3%, בורסת טוקיו זינקה ב-2.7% ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 2%.

צילום: רויטרס

מחר אמורה להכנס לתוקף תוכנית קיצוצים נרחבת בארה"ב – הסקווסטר. על פי התוכנית, הממשלה תקצץ את תקציבה ב-85 מיליארד דולר. התוכנית עלולה לאלץ סוכנויות פדרליות רבות, בראשן הפנטגון, לבטל חוזים עם ספקי שירותים רבים. כתוצאה מכך, היא עלולה לאלץ אותם לשלם במקום פיצויים יקרים. "אם מסכמים את ההשלכות הללו", נכתב בניתוח של רויטרס, "נראה כי הקיצוצים הממשלתיים לא יסייעו לכלכלה האמריקאית אלא יחלישו אותה".

היום פורסמו בארה"ב גם נתוני הצמיחה אשר העידו על עלייה של 0.1% בתמ"ג, לעומת הערכה קודמת אשר הצביעה על התכווצות בשיעור דומה. הערכת האנליסטים עמדה על צמיחה של 0.5%. עוד פורסמו היום: נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שחלף, אשר עמדו על 344 אלף לעומת 366 אלף בשבוע שקדם לו. צפי האנליסטים עמד על ירידה ל-360 אלף תביעות.

נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, אמר אתמול במינכן כי אין בכוונת הבנק להדק את המדיניות המוניטרית בזמן הקרוב או לגרוע מהתכניות שננקטו עד כה בשל מצבם של הבנק ושל השווקים. גם ברננקי הגן על תכנית רכישת האג"ח הממשלתית ואמר בפני הקונגרס כי לבנק המרכזי יש את האפשרות לעודד את הכלכלה באמצעות התמריצים שננקטו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן