וול סטריט ננעלה בירידות; מניית פריגו צנחה ב-6.7%

שבוע המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בירידות שערים. ביום שישי האחרון ננעלו המדדים במגמה חיובית שעה שהמשקיעים מעכלים את דוחות חברות הענק. במוקד השבוע יעמדו ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי כמו גם דוח התעסוקה הרשמי של ארה"ב. 

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.2% מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.4%, הנאסד"ק איבד 0.4% מערכו.

צילום: רויטרס

ועידת השוק הפתוח צפויה צפויה לתת רמזים באשר לעתיד תוכנית ההרחבה הכמותית בהצהרה שתשחרר אחרי יומיים של דיונים. יו"ר הבנק הפדרלי הרעיד את השווקים במאי האחרון כאשר אמר כי הבנק הפדרלי מתכנן לצמצם את הגירוי המוניטרי ברגע שהכלכלה האמריקנית תציג מספרים חזקים יותר. המשקיעים נותנים לדבריו של ברננקי משקל רב מאז כאשר כל מילה יכולה להתפרש כרמז לסופה של תוכנית רכישות האג"ח.

"הבנק הפדרלי יכול בקלות או להפחיד את המשקיעים או לעודד אותם וזאת בלי להגיד הרבה בכלל", אמר ברייאנט אוונס, מנהל הפרוטפוליו של חברת ניהול הנכסים, קוזאד במדינת אלינוי. "דבריו של הבנק יוצרים תגובה אוטומוטית עומצתית גם מחוץ לשוק".

ביום שישי יתפרסם כאמור בארה"ב דוח התעסוקה של חודש יולי. התאוששות שוק העבודה הוא מפתח מרכזי בקביעת מדיניות הבנק הפדרלי. ברננקי כבר התבטא ואמר כי שיעורי הריבית יישארו נמוכים היסטורית וברמה אפסית (שם הם כבר 4 שנים) עד שארה"ב תצליח להוריד את שיעור האבטלה ל-6.5%.

על פי סקר רויטרס, בדו"ח התעסוקה הקרוב המעסיקים צפויים להוסיף כ-185 אלף מקומות עבודה, קצת נמוך יותר מהנתון של חודש יוני שעמד על 195 אלף. שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-7.5% בחודש יולי מרמתו הנוכחית שעומדת על 7.6%. "מבחינה היסטורית, חודש יולי הוא חודש חלש יותר בו המפעלים נוטים לצמצם פעילות", אומר אוונס.

פריגו תעמוד במוקד לאחר שענקית התרופות דיווחה היום לבורסה בתל אביב על רכישת ענק בה תשלם 8.6 מיליארד דולר עבור חברת הביו-טכנולוגיה האירית – Elan. פריגו תשלם לבעלי המניות של אלן 6.25 דולרים במזומן ועוד 10.25 דולר במניות, פרמיה של כ-10% על מחיר הנעילה של מניית Elan ביום שישי האחרון. החברה נסחרת כמו כן בנאסד"ק ובתל אביב היא נחלשת מעט. מניית פריגו צנחה ב-6.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן