וול סטריט ננעלה בירידות על רקע החשש מפרישת קפריסין מהיורו

יומו הלפני אחרון של שבוע המסחר בוול סטריט ננעל הערב בירידות, על רקע המשך אי הוודאות לגבי חבילת הסיוע האירופית לקפריסין, נאומו של נשיא הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, אתמול, ונתוני מאקרו שפורסמו היום בארה"ב.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.6%, מדד הנאסד"ק איבד 0.8% מערכו ומדד ה-S&P 500 צנח ב- 1%.

בורסות אירופה ננעלו בירידות, בין היתר על רקע נתוני ייצור שליליים בגרמניה: מדד הייצור התעשייתי במדינה ירד במרץ עד לרמה של 48.9 נקודות, המעידה על התכווצות. זאת לעומת 50.3 נקודות בפברואר. בורסת לונדון נחלשה ב-0.7%, בורסת פרנקפורט איבדה 0.9% מערכה ובורסת פאריס רשמה ירידה של 1.4%. גם בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת: בורסת טוקיו זינקה ב-1.3%, בורסת שנחאי התחזקה -0.4% ואילו בורסת הונג קונג ננעלה בירידה של 0.1%. 

צילום: IngImages ASAP

הבנק האירופי המרכזי הציב אולטימטום לממשלת קפריסין: בהצהרה שפרסם היום הבנק נאמר כי אם המדינה לא תצליח לגייס 5.8 מיליארד יורו עד יום שני הקרוב, היא עלולה לאבד את קרן החילוץ המיוחדת עבור המערכת הבנקאית הקורסת שלה.

ממשלת קפריסין מבחינתה הכחישה דיווחים שנפוצו בתקשורת היוונית לפיהם היא סיכמה על מכירת Cyprus Popular Bank לקבוצת משקיעים רוסים, בניסיון לסייע לסקטור הבנקאות במדינה.

מספר הדרישות השבועיות לדמי אבטלה עלה בשבוע שעבר בכ-2,000 תביעות, עד ל-336 אלף. נתון זה מהווה אמנם שפל של 5 שנים אולם צפי האינליסטים עמד על ירידה עד ל-340 אלף. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב עלה במרץ עד לרמה של 54.9 נקודות. זאת לעומת 54.3 נקודות בחודש שעבר.

נתוני מכירות הבתים עלו בפברואר ב-0.8% עד לרמה של 4.98 מיליון, במה שמעיד ככל הנראה על המשך התאוששות השוק. אלה הנתונים הגבוהים היותר מאז נובמבר 2009. בינואר עמדו הנתונים על 4.94 מיליון מכירות. מדד הייצור של פילדלפיה עלה בחודש מרץ ל-2 נקודות לעומת צפי לקריאה שלילית.

אורקל פרסמה היום את תוצאותיה השנתיות. החברה של לארי אליסון דיווחה על הכנסות של 9 מיליארד דולר ורווח נקי של 65 סנט למניה לרבעון הפיסקלי השלישי של 2013. הרווח של החברה נמוך ב-0.65 דולרים מתחזיות האנליסטים. לאחר פרסום הדוח צנחה מניית החברה בכ-10%

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן