וול סטריט ננעלה בירידות: פייסבוק איבדה 4%, נאסד"ק ירד ב-1%

לאחר שכבר היו השבוע בשיא של 5 שנים, בורסות וול סטריט ננעלו בירידות שערים תוך המשך המגמה השלילית מאתמול. הכיוון הושפע מפרסום הפרוטוקולים של הבנק הפדרלי מישיבתו האחרונה וכן בעקבות מספר נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו היום.

מדד הדאו ג'ונס איבד 0.3% מערכו, מדד הנאסד"ק נסחר בירידה של 1% ומדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.6%. מדד ה-Vix המשקף את מדד הפחד בשווקים עלה ב-4%.

התביעות הראשונות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-16 בפברואר עלו ב-20 אלף והסתכמו ב-362 אלף מעל לצפי. האנליסטים צפו כי התביעות יעלו ל-359 אלף בהשוואה ל-341 אלף בשבוע הקודם. מיד לאחר מכן פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, שנותר ללא שינוי, זאת לעומת צפי לעלייה של 0.1%, ולאחר שגם בדצמבר האינפלציה נותרה ללא שינוי.

צילום: רויטרס

אמש פורסם פרוטוקול ועדת הריבית של הבנק הפדרלי אשר הצביע כי בבנק שוקלים שינוי במגמת ההרחבה הכמותית של הבנק בפגישתו הבאה של הבנק בחודש מרץ, מה שמשך את הבורסות לירידות.

אירופה: היורו בשפל של 8 חודשים

שער היציג של הדולר התחזק היום ב-0.3% מול השקל ונסחר ברמה של 3.67 שקל, היורו נחלש ב-1.2% ל-4.84 שקל לשפל של 8 חודשים.

"התחזקות היורו שיקפה אופוריה – הייתה תחושה בתקופה האחרונה שהבעיות באירופה נפתרו", אומר מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, יוסי פריימן. "היורו עשה ריצה מהירה ועכשיו הוא עושה תיקון נכון כלפי מטה. הכרזת התקציב המשותף הוא אמנם צעד בריא אך הוא כשלעצמו עדיין לא פותר את כל הבעיות הפיננסיות של אירופה".

כמו כן ההאטה הכלכלית באירופה נמשכת. מדד מנהלי הרכש של חודש פברואר נתן אינדקציה נוספת למגמה כשנפל ל-47.3 נקודות, בהשוואה לחודש הקודם אז עמד על 48.6 נקודות, כאשר עמידה על מתחת ל-50 מצביעה על ירידה בפעילות הכלכלית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן