וול סטריט ננעלה במגמה חיובית; הנפט התייצב מעל לרף 32 הדולרים

ירידות שערים ניכרות נרשמו בוול סטריט לאורך יום המסחר, על רקע הירידות במחירי הנפט, אך לאחר היפוך המגמה במחירי הזהב השחור עלו גם מדדי המניות לטריטוריה ירוקה.

מדד הדאו ג'ונס רשם עם סיום המסחר עליה של 0.3%, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.4% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.9% לערכו. בורסות אירופה ננעלו במגמה שלילית חדה כאשר מדד קאק 40 הצרפתי צנח בשיעור של כ-2% ומדד פוטסי 100 הבריטי נחלש ב-1.6%.


הנפט המשיך לצנוח היום לאחר הודעתו של שר הנפט הסעודי כי הקפאת התפוקה היא לא צעד מקדים לצמצומה. הודעה זו הפילה אתמול את מחירי הנפט ואיתם את השווקים, אך לקראת נעילת המסחר בניו-יורק היום הם שבו ועלו בכ-0.9%, כשמחיר חבית מסוג WTI עומד על 32.1 דולרים.

עליה זו התרחשה על רק נתון מלאי הנפט בשבוע החולף שהתפרסם היום והציג גידול של 3.5 מיליון חביות במלאי. נתון זה אמנם גבוה מהצפי שעמד על כ-2 מיליון, אך נמוך משמעותית מההערכות שפורסמו אמש בארצות הברית ודיברו על גידול של למעלה מ-7 מיליון חביות.

בתחום העלאת הריבית, לא ידוע עדיין אם בכירי הפד יבחרו בהעלאתה בפגישה שתתקיים בעוד שלושה שבועות. אמש נאם סגן יושבת ראש הפד סטנלי פישר בכנס בתחום האנרגיה והתייחס לתנודתיות בשווקים בעולם, אך לא ציין מה יהיו ההשלכות על ארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן