וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; עליבאבא זינקה ב-3.6%

המסחר בבורסה בבוול סטריט ננעל במגמה מעורבת על רקע בחירות אמצע הקדנציה המתקיימות היום בארה"ב וצפויות להסתיים בכיבוש הרוב בסנאט על ידי הרפובליקנים, דבר שיקשה על הנשיא אובמה בהמשך כהונתו.

באירופה, הפחית היום האיחוד את תחזית הצמיחה השנתית של גוש האירו מ-1.2%, ל-0.8% בלבד. העדכון מגיע בין השאר לאחר אכזבה מהפעילות הכלכלית בגרמניה, באיטליה ובצרפת.

עוד בקרע המסחר עמד חששם של המשקיעים ממפולת קרובה בבורסה לאחר תקופה ארוכה של עליות חדות ולקראת תחילת העלאת הריבית בארה"ב. "משקיעים רבים חוששים שהדלק של שוק המניות בשנים האחרונות יהפוך לחרב פיפיות עם העלאת הריבית", אמר הבוקר יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס . "אנחנו, מצידנו, טוענים כבר תקופה ארוכה כי המערב לא סובל מאינפלציה גבוהה במיוחד ולכן העלאת ריבית תגיע רק על רקע התאוששות כלכלית. התאוששות כזו, המלווה בעליית מחירים, רצויה וטובה עבור שוק המניות וגם אם היא מובילה לתיקון זמני, הוא יהיה קצר מאוד ואין מדובר במפולת או שוק דובי".

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.1%, מדד ה-S&P נחלש ב-0.3% וכך גם מדד הנאסד"ק. מניית עליבאבא שפרסמה היום לראשונה לאחר ההנפקה את דוחותיה, זינקה ב-3.6%. ענקית המסחר האלקטרוני מסין רשמה רווח של 45 סנט למניה (בהתאם לציפיות) והכנסה של 2.74 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן