וול סטריט ננעלה בעליות: אפל בשפל של שנה

בורסות וול סטריט ננעלו הלילה בעליות על רקע הדי הקיצוצים בתקציב הממשל בארצות הברית והצניחה בבורסת שנחאי היום. זאת על אף שהיום פורסם כי יתרות מטבע החוץ של סין זינקו יותר מ-700% מאז שנת 2004 והן מספיקות לרכוש את כל מאגרי הזהב ברחבי העולם – פעמיים. עד כה לא הסתמן פתרון ל-85 מיליארד הדולרים אשר יקוצצו מתקציבה של הכלכלה החזקה בעולם לאחר ששתי המפלגות, הדמוקרטית והרפובליקנית, לא הגיעו ביניהן להסכם לגבי פתרון למה שמכונה "הצוק הפיסקלי 2".

מדד הדאו ג'ונס ננעל בעלייה של 0.3%, מדד הנאסד"ק הוסיף לערכו 0.5% ומדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.4%.

באסיה התנהל הבוקר המסחר במגמה מעורבת. בורסת שנחאי ננעלה בצניחה של 3.6%, בורסת טוקיו טיפסה קלות ב-0.4% ובורסת הונג קונג ירדה ב-1.5%. באירופה מתנהל כעת המסחר במגמה מעורבת: בורסת לונדון נחלשת ב-0.5%, בורסת פרנקפורט מאבדת 0.3% מערכה ובורסת פריס רושמת עלייה של 0.2%.

צילום: רויטרס

מניית סלקום, אשר התחזקה היום בבורסה בתל אביב ב-0.9% לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2012, רשמה ירידה של 0.7% בוול סטריט. הרווח הנקי של החברה, הנמצאת בשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר, ירד ב-35.6% בשנת 2012, והסתכם ב-531 מיליון שקל. הכנסותיה של סלקום ב-2012 ירדו ב-8.7% ל-5.9 מיליארד שקל. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 22.4% בהכנסות מציוד, כמו גם לירידה של 3.7% בהכנסות משירותים, כתוצאה מהתחרות המוגברת בשוק. 

חברת ההשקעות של וורן באפט, ברקשייר הת'אווי, ננעלה ביציבות לאחר שאתמול הכריז באפט כי הוא מחפש אדם שהשקיע נגדו כדי להתעמת עמו. כמו בשנים קודמות, הזמין האורקל מאומהה עיתונאים ואנליסטים לאסיפת המשקיעים השנתית של ברקשייר הת'אווי, אך הפעם הוא גם הוסיף טוויסט לעלילה בטענה שהוא "רוצה לפלפל קצת את העניינים". באפט ירד השנה מקום אחד בדירוג המיליארדרים של פורבס, מהמקום השלישי לרביעי, כשווי הונו נאמד ב-53.5 מיליארד דולר.

מניית אפל איבדה היום 2.5% מערכה והגיע לשווי של 419.57 דולר. מדובר בשפל של שנה עבור החברה שהייתה עד לפני שבועות ספורים הגדולה בשוויה בעולם. לאחרונה הודיע בית משפט בארה"ב כי הוא חותך בכמחצית את היקף הפיצויים שאמורה אפל לקבל מיריבתה סמסונג במסגרת משפט הפטנטים בין השתיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן