וול סטריט ננעלה בעליות; אפל נחלשה ב-0.3%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בעליות על רקע פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב בחודש ספטמבר, אשר הורו על שיעורי אבטלה נמוכים מן הצפוי ועל תוספת קטנה מהתחזיות משרות למשק האמריקאי. עוד ברקע: המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2013.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.5%, מדד ה-S&P 500 רשם עליה של 0.6% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.2% לערכו.

באירופה ננעל הערב המסחר בעליות: בורסת לונדון התחזקה ב-0.6%, בורסת פרנקפורט קפצה ב-0.9% ובורסת פאריס רשמה עליה של 0.4%. באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת.

צילום: רויטרס

בארה"ב התפרסמו אחה"צ נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר, אשר הורו על ירידה בשיעור האבטלה – מ-7.3% ל-7.2% (שפל של 5 שנים) – ועל תוספת של 148 אלף משרות למשק האמריקאי. פרסום הנתונים נדחה ביותר משבועיים עקב ההשבתה הפדרלית. בדרך כלל מדובר בדוח המתפרסם בימי שישי, והעובדה כי הנתונים פורסמו באמצע השבוע עשויה להעצים את השפעת הדוח על השוק. לפי הערכות האנליסטים, אמור היה הדו"ח להצביע על תוספת של 180 אלף משרות בחודש ספטמבר ועל יציבות בשיעור האבטלה.

בניו יורק, כמו גם בעולם, עקבו בעניין אחר הפרסום שעשוי להשפיע על מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק המרכזי: "כרגע בשוק מעריכים כי ההרחבה הכמותית תישאר במתכונתה הנוכחית (85 מיליארד דולר בחודש) לפחות עד מרץ, ומתחילים לשמוע קולות בשוק המדברים דווקא על הגדלת רכישות האג"ח תחת הנהגתה של הנגידה המיועדת ג'נט יילן. זו כמובן בשורה רעה עבור הדולר, אשר ההרחבה הכמותית שוחקת את ערכו", אמרו היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

אפל קיימה הערב אירוע הכרזה במרכז בסן פרנסיסקו במהלכו חשפה את ליין האייפדים החדש. הדור החמישי של האייפד, הנקרא iPad Air, נראה כמו אייפד מיני גדול ואמור להגיע עם תצוגת רטינה ושוליים קטנים יותר ב-43% מהדור הקודם. ה-iPad Air גם דק יותר ב-20% מהדור הקודם (7.5 מילימטר בלבד) ובמשקל של 450 גרם בלבד (1 פאונד). המכשיר יגיע עם מעבד A7 ומעבד M7 Motion Co-Processor בדומה לזה המשולב במכשירי האייפון של הדור האחרון. מניית החברה ירדה לאחר ההשקה ב-0.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן