וול סטריט ננעלה בעליות בהמתנה להכרעה על ההרחבה הכמותית

בורסות וול סטריט ננעלו היום בעליות שערים, על רקע המתח הגדול בשווקים לקראת פגישת ראשי הבנק הפדרלי, וההכרזה מחר של הנגיד בן ברננקי. על פי דיווחים שונים, צפוי ברננקי להודיע על האטת תוכנית ההרחבה הכמותית, מה שיוצר חשש בשווקים מפני האטה נוספת.

מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-0.9%, S&P 500 התחזק ב-0.8% ומדד הנאסד"ק הוסיף גם הוא 0.9% לערכו.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


צילום: רויטרס

דוחות מקרו מעורבים פורסמו היום: מדד המחירים לצרכן בארה"ב היה נמוך מהציפיות, לעומת נתונים על שוק הדיור, שהציגו המשך התאוששות. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1%, פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב. הציפיות היו כי המדד יעלה ב-0.3%. מדד הליבה, הכולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2%.

בנפרד, פורסמו גם מספר התחלות הבנייה במאי, שעלו ב-6.8%. מספר אישורי הבנייה שהוגשו בחודש שעבר עלו ב-3.1%. הנתונים תאמו את ציפיות האנליסטים.

המסחר צפוי להישאר מתוח גם היום, אחרי יום תנודתי אתמול. על פי דיווח של העיתון פייננשל טיימס, צפוי הנגיד ברנקקי להודיע על האטת תוכנית רכישת האג"ח על רקע השיפור במצב הכלכלי בארה"ב. "הבנק הפדרלי דחף את ההשקעות הללו", אומר פיטר אשו, יועץ השקעות בחברת ווילסון HTM. "לפעולותיו יש השלכות על כל הנכסים בכל הרמות".

התנודתיות וחוסר הוודאות בשווקים צפויים להישמר לפחות עד מחר. "הרגישות של מחירי הנכסים לכותרות בעיתונים, והתנודות הבלתי צפויות שלהם, מראות את רמת העצבנות והבלבול בקרב המשקיעים בנוגע לדרך האפשרית שבה יבחר הבנק הפדרלי", נכתב במסמך שפרסמה מחלקת המחקר בבנק ברקליס.

בגזרת המניות, הודיעה היום חברת מלאנוקס על מינויו של חבר הדירקטוריון שלה ארווין פדרמן ליו"ר החדש של החברה. פדרמן שירת כחבר הדירקטוריון של מלאנוקס מאז הקמת החברה ביוני 1999. פדרמן מונה ליו"ר במקום איל ולדמן, המכהן גם כמנכ"ל החברה, זאת לאחר שמשקיעיה סרבו לאשר עבורו מינוי כפול.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן