וול סטריט ננעלה בעליות: דיווח בארה"ב – ברננקי יודיע השבוע על האטת הרכישות

בורסות וול סטריט ננעלו היום בעליות על רקע נתוני מקרו חיוביים, וכשעיני המשקיעים נשואות אל עבר פגישת בכירי הבנק הפדרלי, בתקווה שזו תפזר את הערפל סביב כוונת הבנק להאט את תוכנית רכישת האג"ח שלו.

בעקבות הנתונים, מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.7%, S&P 500 הוסיף 0.8% לערכו ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.8%. במרבית העולם נרשמת היום מגמה חיובית במסחר. טוקיו טיפסה ב-2.7% וכמוה גם בורסות אירופה רשמה עליות. פרנקפורט טיפסה ב-1.1% ופריז עלתה ב-1.5%

על פי דיווח ב"פייננשל טיימס", יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי צפוי לאותת על הפחתת תוכנית הרכישות של הפד ביום רביעי הקרוב. ההתאוששות שנרשמה לאחרונה בשוק העבודה ועליית ביטחון הצרכנים לשיא צפויים לתמוך על פי הדיווח בהפחתת הרכישות האגרסיבית של אג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר שמבצע הפד בכל חודש מאז ספטמבר האחרון.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


צילום: רויטרס

היום התפרסם מדד אמפייר סטייט לחודש יוני, שבודק את היקף הייצור התעשייתי באיזור ניו-יורק. המדד רשם עלייה חדה לרמה של 7.8 נקודות, וזאת לעומת צפי לעלייה לרמה של 0.8 נקודות.

מנהיגי ב-G8 נפגשים היום ומחר בצפון אירלנד וצפויים לדון בעיקר במלחמת האזרחים בסוריה, אך גם להתייחס למשבר הכלכלי העולמי. עם זאת, מרבית המשקיעים יחכו דווקא לחדשות מתוך פגישת המדיניות של הבנק הפדרלי, ומסיבת העיתונאים שיקיים הנגיד ברננקי ביום רביעי. הבנק צפוי גם לעדכן את התחזיות הכלכליות שלו לשנים 2015-2013.

"אני חושב שברננקי ידגיש כי כל שינוי במדינייות ההרחבה הכמותית יהיה תלוי בנתוני המקרו, אך גם כי מוקדם מדי לקבל החלטה על האטה בתוכנית ההרחבה הכמותית", אומר פיטר דה ברוין, כלכלן בכיר בחברת ABN. לדבריו, הודעה כזו צפויה להרגיע את השווקים.

השווקים הפיננסים ידעו תמיד כי הבנק הפדרלי יצטרך להפסיק את ההרחבה הכמותית מתישהו, אך הודעתו של ברננקי מה-22 במאי, כי הבנק עשוי להפחית בקצב הרכישות בחודשים הקרובים הייתה מפתיעה מאוד. מאידך, הדבר שידר למשקיעים איתות כי הכלכלה העולמית מתאוששת.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן