וול סטריט ננעלה בעליות: הדאו ג'ונס ו-S&P 500 ננעלו בשיאים חדשים

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית מזה היום השלישי ברציפות, כאשר מדד ה-S&P והדאו ג'ונס ממשיכים לעלות ולקבוע שיאים חדשים. המסחר נשען על פרסום פורטוקולי הריבית של הבנק המרכזי בארצות הברית שמצביעים על החשש בקרב מספר חברי הבנק כי ההשלכות השליליות של המדיניות המוניטרית האגרסיבית ייגרמו להתפרצות אינפלציונית. אולם מרביתם סבור כי הסיכונים נמצאים כרגע תחת שליטה.

מדד הדאו ג'ונס עולה ב-ב-0.8%, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-1.2% ומדד הנאסד"ק קפץ ב-1.8%.

מספר חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי התבטאו ואמרו שעל הבנק ללהפחית את היקף רכישות האג"ח בהמשך השנה ולהפסיק אותן לחלוטין עד סוף השנה. ברננקי עצמו התבטא לא פעם כי הרכישות ייפסקו כאשר שיעור האבטלה במדינה יירד לרמה של 6.5%. 

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הציג היום בפני הקונגרס את תוכנית ההוצאות בגובה 3.77 טריליון דולר. אובמה ניצל את הצעת התקציב על מנת לשוב ולבקש לעלות את ההכנסות ב-580 מיליארד דולר על ידי הגבלת הקלות המס עבור העשירים. כמו כן, הוא יעלה לדיון את "תוכנית באפט", על שמו של המשקיע המיליארדר וורן באפט, במסגרתה יוטל שיעור מס של 30% על משקי בית המרוויחים למעלה ממיליון דולר בשנה.

בתוך כך, הגירעון עבור 2014 יעמוד על 744 מיליארד דולר, המייצגים 4.4% מהכלכלה. זו תהיה הפעם הראשון, מאז כניסתו של אובמה לתפקיד, שהגירעון נמוך מטריליון דולר.

מניות חברות הסלולר פרטנר וסלקום עולות במהלך המסחר וסוגרות את הפערים מהמסחר היום בתל אביב. פרטנר עולה ב-6.5% ואילו סלקום עולה ב-3.4%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן