וול סטריט ננעלה בעליות: "החשש מצמצום ההרחבה התפוגג מעט"

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות שערים למרות נתוני מאקרו מדאיגים שפורסמו בנוגע לצמיחת המשק האמריקאי. הנתונים הפחיתו את מפלס הדאגה בשווקים מכך שהבנק הפדרלי יודיע על הפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.1%, ה-S&P 500 הוסיף 0.4% לערכו והנאסד"ק רשם עלייה של 0.7%. 

על פי נתונים שפרסם היום משרד המסחר האמריקאי, כלכלת ארה"ב גדלה ברבעון הראשון ב-2.4%. מדובר בנתון נמוך מעט מתחזיות האנליסטים שצפו גידול של 2.5%. על פי הנתונים, הצריכה הפרטית, המהווה כ-70% מהתמ"ג צמחה ב-3.4%, זאת לעומת תחזית של 3.2%. עוד פורסם כי הוצאות הממשלה ירדו בשיעור של 4.9%, לעומת ההערכות קודמות לירידה של 4.1%.

צילום: רויטרס

בנוסף פורסם כי מספר תביעות האבטלה הראשונות גדל השבוע ב-10,000 תביעות והגיע ל-354 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה עלה ב-6,750 ל-347,250 תביעות ראשונות. עם זאת, במשרד התעסוקה האמריקאי מסבירים כי למרות העלייה במספר התביעות בשבוע החולף, שיעור התביעות נותר בטווח הממוצע השנתי. 

מניית טבע תרכז עניין לאחר שהחברה הודיעה היום לרשות המיסים בישראל כי היא משחררת 5.5 מיליארד שקל מהרווחים שנצברו בקופתה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, רווחים המכונים "הרווחים הכלואים". החברה הודיעה כי תשל מס למדינה בסכום של 336 מיליון המאפשר לחברה ישראלית להשתמש ברווחים פטורים ממס אשר נצברו לפני סוף שנת 2011 לתשלום דיבידנדים לבעלי המניות שלה בכפוף לתשלומי מסים מופחתים. מדובר בשיעור מס של 6.1% על הסכום שאותו טבע משחררת. מניית החברה ננעלה הלילה ביציבות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן