וול סטריט ננעלה בעליות חדות: הנאסד"ק טיפס ב-1.3%

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה חיובית על רקע גידול בשיעור האבטלה בארה"ב. להערכת האנליסטים, העלייה באבטלה, המעידה על המשך ההאטה במשק האמריקאי תביא לכך שהבנק הפדרלי יבחר להמשיך את תוכנית ההרחבה הכמותית.

מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה של 1.1% ובחישוב שבועי עלה ב-0.9%, ה-S&P 500 התחזק ב-1.2% ובסיכום שבועי התחזק ב-0.8% והנאסד"ק טיפס ב-1.3% ובחמישה ימי המסחר התחזק ב-0.4%. 

היום פורסם כי מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי עמד על 175 אלף – זאת לעומת צפי של 170 אלף בלבד. כך עולה מנתונים שפרסם היום משרד העבודה של ארה"ב. צפי האנליסטים עמד על תוספת של כ-170 אלף מקומות עבודה חדשים שיתווספו במאי למשק האמריקאי לעומת חודש אפריל, בו נוספו כ-165 אלף משרות. מנגד, שיעור האבטלה עלה בחודש מאי ב-0.1% לעומת אפריל והגיע ל-7.6%. האנליסטים ציפו שנתון האבטלה יישאר ללא שינוי.

צילום: רויטרס

גם בשווקים באירופה חיזקו נתוני מאקרו חיוביים את בטחון המשקיעים. היום פורסם כי הייצוא בכלכלה הגדולה ביותר באיחוד האירופה גדל ב-1.9%. מנגד, תחזית הצמיחה של משרד האוצר הגרמני עודכנה כלפי מטה. על פי התחזית המעודכנת צפויה כלכלת גרמניה לגדול ב-0.3% לעומת הצפי הקודם של עלייה של 0.4% בתמ"ג. 

מניית סודה סטרים הישראלית ממשיכה לרכז עניין על רקע הפרסומים על מו"מ של החברה עם תאגיד המשקאות פפסיקו, המעוניין ברכישתה. אולם, אתמול הצהירה מנכ"לית פפסיקו כי הפרסומים אינם נכונים. מניית החברה רשמה היום עלייה של 1.8%.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, חברת אפל השיקה מבצע טרייד אין, במסגרתו לקוחותיה בעלי מכשירי אייפון מדגמים ישנים, יכולים לשדרג את לאייפון 5 במחיר מוזל. מניית אפל התחזקה ב-0.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן