וול סטריט ננעלה בעליות: מדד הדאו ג'ונס זינק ב-1%; מלאנוקס התחזקה ב-1.1%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות על רקע העדכון המדאיג שחתך את צמיחת כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון ל-1.8%. על פי הנתונים שפורסמו היום, נרשמה ירידה כמעט בכל אחד מהפרמטרים של הצמיחה במשק האמריקאי. 

מדד הדאו ג'ונס זינק ב-1%, ה-S&P 500 עלה בכ-1% והנאסד"ק הוסיף לערכו 0.9%.

העדכון השלישי והאחרון של נתוני התמ"ג בארה"ב לרבעון הראשון של 2013 מראה כי המשק האמריקאי צמח ב-1.8% בלבד, לעומת העדכון הקודם של 2.4%. על פי הנתונים, הסיבה לירידה החדה בצמיחה היא צניחה בצריכה, בהשקעות בעסקים וכן בנתוני היצוא של ארה"ב.  הצריכה בארה"ב, המהווה שני שליש מהפעילות הכלכלית, צמחה ברבעון הראשון ב-2.6% בניגוד לעדכון קודם של 3.4%.

צילום: רויטרס

בנוסף, היקף הייצוא, אשר בעדכון הקודם נרשמה בו צמיחה, ירד ב-1.1% ברבעון הראשון. נתון זה חתך 0.15% מצמיחת התמ"ג. כמו כן ההשקעה בעסקים בקושי רשמה עלייה, זאת בעקבות קיטון בהשקעות בתעשיות לא קונבנציונליות, לראשונה מזה שנתיים.

נתונים אלה מחזקים את ההערכות שכעת הבנק הפדרלי יבחר שלא לצמצם את ההרחבה הכמותית. אם אכן יבחר הבנק הפדרלי, כפי שאמר שבוע שעבר הנגיד בן ברננקי לצמצם בהדרגה את תמרוץ המשק ולהפסיקו לחלוטין ב-2014, החשש הוא כי הדבר ייפגע באופן משמעותי בצמיחת הכלכלה.

מניית מלאנוקס במרכז לאחר שאתמול הודיעה על חתימת הסכמי ענק לשיתוף פעולה עם שתי חברות טכנולוגיות מובילות: מיקרוסופט וגוגל. המניה בתחזקה ב-1.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן