וול סטריט ננעלה בעליות. מניית אפל טיפסה ב-3.8%

הבורסה בוול סטריט פתחה את שבוע המסחר בעליות שערים, הממשיכות את המגמה החיובית של סוף השבוע שעבר, מאז הודעת הפד על צמצום ההרחבה הכמותית.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.4%, מדד ה-S&P עלה ב-0.5, ומדד הנסדא"ק התחזק ב-1%.

הנתונים החיוביים האחרונים המתפרסמים על המשק האמריקאי, ובראשם נתוני הצמיחה המפתיעים ברבעון האחרון המעידים על קצב צמיחה של 4.1%, הביאו את קרן המטבע הבין לאומית לגלות אופטימיות לגבי עתיד כלכלת ארה"ב. כריסטין לגארד, יושבת ראש הקרן, אמרה בראיון לרשת NBC, כי היא צופה שהכלכלה האמריקאית תצמח בקצת גבוה יותר במהלך השנה הבה, וכי הקרן צפויה לעדכן את תחזיותיה. כמו כן, שיבחה לגארד את המהלך האחרון של הבנק הפדרלי לצמצום תוכנית רכישות האג"ח הממשלתיות ב-10 מיליארד דולרים.

צילום: רויטרס

היום פורסם נתון חיובי נוסף, לפיו ההוצאות הפרטיות בארה"ב עלו החודש האחרון ב-0.5% והכנסות משקי הבית עלו ב-0.2%.

ב-FXCM ישראל אמרו היום כי "בשבוע שעבר המשקיעים הגיבו דווקא בחיוב למהלך של הפד, מאחר שהוא נתפס כהבעת אמון בהתאוששות של כלכלת ארצות הברית. נתוני התמ"ג הטובים מהמצופה שפורסמו בשישי, רק חיזקו את הסנטימנט כלפי הכלכלה האמריקנית. המשוואה היא אם כן ברורה – כל עוד נראה את המשך השיפור בנתוני המקרו של ארצות הברית, ויתר כלכלות המפתח בעולם, השוק הפיננסי יוכל לצלוח בשלום את תהליך "הגמילה" מההרחבה הכמותית. מאידך, אם נראה הרעה בנתונים הכלכליים, בעיקר בשוק התעסוקה, הסנטימנט בשוק יכול להתהפך במהרה ולהיכנס לסחרור מסוכן."

מניית אפל עלתה ב-3.8% על רקע אישור עסקת ההפצה שחתמה החברה עם ספקית הסלולר הגדולה צ'יינה מוביל, וצפויה לצאת אל הפועל ב-17 בינואר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן